تقویت روحیه نشاط اجتماعی رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اجرای جشنواره های نوروزی است

بهرام مسلمی مهنی گفت: تقویت روحیه نشاط اجتماعی از رویکردهای اصلی برنامه های فرهنگی هنری این اداره کل است زیرا با سلامت فردی و اجتماعی مردم ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، جشنواره نوروزی تپه های تاریخی کنارصندل به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در محوطه باستانی کنارصندل برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی در حاشیه برگزاری این جشنواره، ضمن تبریک سال نو و ماه رمضان، گفت: تقویت روحیه نشاط اجتماعی از رویکردهای اصلی برنامه های فرهنگی هنری این اداره کل است زیرا با سلامت فردی و اجتماعی مردم ارتباط مستقیم دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: همزمان با آغاز سال نو در هفت شهرستان ویژه برنامه شب های نوروزی هر شب در هفت شهرستان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: جشنواره نوروزی تپه های تاریخی کنارصندل با همگرایی و هم افزایی اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت و موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن برگزار شد.

مسلمی مهنی یادآور شد: جشنواره های نوروزی از اعتبار جدول ۱۷ که به موسسات فرهنگی هنری اختصاص داده شده در هفت شهرستان در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که در اجرای جشنواره های نوروزی برنامه های مختلف برای تمامی سنین در نظر گرفته شده، عنوان کرد: تئاتر و موسیقی بخشی از این برنامه ها است و موسسات فرصت را غنیمت شمرده و در بخش جنبی برای کودکان نیز برنامه های ویژه ای اجرا می کنند.

وی دومین اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اجرای جشنواره های نوروزی را احیای فرهنگ های بومی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: آواها و نغمات جنوب کرمان در کل کشور نظیر ندارد و نه تنها در منطقه بلکه در سطح کشور مورد توجه دوستداران هنر قرار دارند.

گفتنی است: شهرستان جیرفت با تمدنی هفت هزار ساله به اذعان باستان شناسان کهن ترین تمدن جهان است و تپه های باستانی کنارصندل صندل در این شهرستان قرار دارند و این جشنواره نوروزی از ساعت ۱۷ عصر امروز (۱۰ فروردین ماه) تا ساعت ۲۰ شب با حضور مهمانان نوروزی برگزار شد.

کد خبر 1259525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha