رونمایی از لوح ثبت آداب ختم سی پاره (جزء) قرآن جوشقان قالی کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از رونمایی از لوح ثبت آداب ختم سی پاره (جز) قرآن جوشقان قالی در محل رویدادهای فرهنگی ماه رمضان پایگاه جهانی باغ فین خبر داد.

احمد دانایی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: منطقه کاشان سرشار از آیین‌های فرهنگی از جمله آداب مربوط به ماه مبارک رمضان است که یکی از این آیین‌ها، آداب ختم سی پاره (جزء) قرآن جوشقان قالی در این ماه مبارک است.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان افزود: در این آیین خانواده‌هایی که نذر دارند از قرآن‌خوانان دعوت می‌کنند تا سی پاره یعنی سی جز قرآن را ختم کنند و صاحب‌خانه به سنت دیرینه به مدعوین افطار می‌دهد.

 

دانایی نیا ادامه داد: آداب ختم سی پاره (جزء) قرآن در جوشقان قالی کاشان به‌عنوان یکی از آیین‌های معنوی با گستره و موضوع میراث‌فرهنگی ناملموس استان اصفهان در فهرست ناملموس به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: ۴۰ اثر از شهرستان کاشان تاکنون در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، چهار اثر مربوط به ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 1259624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha