حضرت خدیجه کبری(س) نخستین بانوی لبیک گوی رسالت بود

حجت الاسلام کلات پور،گفت: حضرت خدیجه کبری(س) نخستین بانوی لبیک گوی رسالت و آبروی نجابت بود.

 حجت الاسلام افشین کلات پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه خدیجه (س) نخستین بانوی مسلمان وهمسربزرگوار پیامبراسلام است، گفت: حضرت خدیجه (س) ۶۸ سال پیش از هجرت پیامبر(ص) در مکه مکرمه به دنیا آمد وی در بین اقوام خود یگانه و ممتاز و کم‌نظیر بود بدین جهت زنان مکه به وی حسودی می کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه  حضرت خدیجه(س) از بزرگترین بانوان اسلام است، افزود: وی اولین زنی بود که به اسلام روی آورد و نماز خواند؛ چنان که علی بن ابی‌طالب (ع) اولین مردی بود که به اسلام گروید.

، 

وی خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه(س) انسانی روشن‌بین، دوراندیش ،باگذشت، علاقه‌مند به معنویات، وزین و باوقار، معتقد به حق و حقیقت و متمایل به اخبار آسمانی بود که القابی همچون بانو بزرگ به طاهره، ام المومنین.،مرضیه،مبارکه، ام التیامی،صدیقه، زکیه، ام الصعالیک داشت.

 

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به اینکه این بانوی نقش والایی درترویج فرهنگ اسلامی داشت، تصریح کرد: بانویی که تمام ثروت خویش را صرف اسلام یا صرف کمک به یتیمان،بدهکاران وبی نوایان کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمانشاه ، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) سال دهم بعثت سه سال قبل از هجرت وکمی بعدتر از وفات ابوطالب چشم از جهان فروبست به همین علت این سال را سال ام الحزن نامیده اند پیکر مطهر این بانو در قبرستان مهلا ابوطالب یاحجون درشهر مکه قراردارد به خاک سپرده شده است.

 

وی درپایان گفت: امام صادق(ع) فرمود: «وقتی خدیجه از دنیا رفت، فاطمه کودکی خردسال بود، نزد پدر آمد و گفت: یا رسول الله؛ مادرم کجاست؟ پیامبر (ص) سکوت کرد. جبرئیل نازل شد و گفت: خدایت سلام می‌‌رساند و می‌‌فرماید: به زهرا بفرما، مادرت در بهشت و در کاخ طلایی که ستونش از یاقوت سرخ است و اطرافش آسیه و مریم هستند، جای دارد».

 

کد خبر 1259703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha