اسلام مخالف حضور و نقش آفرینی اجتماعی زن نیست

واعظ برجسته کشور و کارشناس مذهبی گفت: اسلام مخالف حضور و نقش آفرینی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زن نیست و این موضوع از صدر اسلام تاکنون مشخص می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی دانشمند» شامگاه شنبه(12 فروردین ماه) همزمان با شام وفات حضرت خدیجه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اصفهان اظهارداشت: زنان در

جامعه اسلامی نقش آفرین بوده اند که از جمله آنان حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است.

واعظ برجسته کشور و کارشناس مذهبی افزود: اسلام مخالف حضور و نقش آفرینی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زن نیست و این موضوع از صدر اسلام تاکنون مشخص می باشد که چگونه این قشر با کمک مالی، جایگاه اجتماعی و سخنرانی خود به دین کمک کرده اند.

وی ادامه داد: امروز نیز زنان در حضور هدفمند می توانند به اعتلای کشور کمک کنند که البته شخصیت های بزرگی در ایران از جامعه زنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش آفرین بوده اند.

 

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه گفت: این بانوی بزرگ اسلام در دوران ترویج دین علاوه بر این که مسلمان شد، در تبلیغ هم به پیامبر خیلی کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضرت خدیجه برای همه روشن است که ایشان به سبب دارایی و اموال خود در تبلیغ دین نقش ایفا کرد و بی تفاوت نبود.

 

کارشناس مذهبی یادآورشد: شخصیت این بانوی اسلام در تربیت دینی و همسر داری حائز اهمیت بوده که اسلام از این چنین افرادی یاد می کند.

کد خبر 1259733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha