برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی ( ع ) در مسجد قمر بنی هاشم (ع) گیلانغرب

حجت الاسلام کرمی گفت: مراسم جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) درمسجدقمر بنی هاشم (ع) گیلانغرب با حضور جوانان و مردم روزه دار برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان در مسجد قمر بنی هاشم شهرستان گیلانغرب،گفت: یکی از برکات ماه مبارک رمضان، حضور در مساجد و توبه و استغفار است که حضور در مسجد و مانوس شدن با قرآن در بسیاری از روایات سفارش شده است.

 

امام جماعت مسجد قمربنی هاشم(ع) شهرستان گیلانغرب، با بیان اینکه مسجد نخست، کانون عبادت و نماز و راز و نیاز مۆمنان با خداست، افزود: ماه پر فیض و برکت رمضان بهترین فرصت برای حضور در این مکان مقدس و بهره گیری از جنبه های عبادی آن است، در قرآن، هر جا سخن از مسجد به میان آمده، جنبه های عبادی آن به عنوان نقش اولیه و بنیادین این جایگاه مقدس، مورد تأکید قرار گرفته است. خداوند بزرگ می فرماید: و مساجد ویژه خداست. پس هیچ کس را با خدا نخوانید.

 

 

وی با اشاره به فعالیت مسجد محمد قمر بنی هاشم ( ع ) شهرستان گیلانغرب در ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته شهرستان بعد نماز ظهر و عصر، برپایی تفسیر قرآن و بیان احکام یک ساعت قبل از اذان مغرب، برگزاری کلاس اخلاق و احکام برای بانوان مسجد، کلاس اخلاق و احکام برای نوجوانان مسجد (پسران) شنبه ها، برپایی نماز های یومیه ( صبح _ ظهر و عصر _ مغرب و عشا ) به صورت جماعت در مسجد، مراسم دعای توسل سه شنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشا ، مراسم زیارت عاشورا پنجشنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشا، کلاس روخوانی قرآن ویژه مقطع ابتدایی چهارشنبه ها، برپایی کلاس روخوانی قرآن ویژه مقطع راهنمایی دوشنبه ها، برنامه های ورزشی ( فوتسال و استخر و غیره) برای نوجوانان و جوانان بعد از افطار، مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی ( ع ) چهارشنبه شب ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ و برگزاری مراسم احیا شب های قدر ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ رمضان در مسجد قمربنی هاشم ( ع ) از شاخص ترین برنامه های ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام کرمی، تصریح کرد: نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان یکی از نشانه ها و فضیلت های این ماه است همچنین ماه رمضان فضیلت های بسیاری دارد و خداوند گرفتن روزه را در این ماه برای مسلمانان واجب کرده است و بر همه ی مسلمانان واجب است این ماه را روزه بگیرند. 

 

کد خبر 1259918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha