افشار پور از حضور ۱۰۰ ناشر در قالب ۷۰ غرفه نشر مکتوب و ۷ غرفه نشر دیجیتال در سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

ناصر افشارپور، قائم مقام بخش نشر مکتوب و دیجیتال دینی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های این بخش گفت: در این بخش ۱۰۰ ناشر در قالب ۷۰ غرفه آخرین دستاوردهای خود در حوزه دین، قرآن و سیره اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشتند.

 

 

وی با بیان اینکه استقبال مخاطبان از نمایشگاه قرآن کریم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: فضایی که امسال در اختیار بخش مکتوب قرار دارد بخشی مستقل از شبستان اصلی نمایشگاه است که البته در روزهای اول خیلی به چشم مخاطب نمی آمد اما در روزهای اخیر با اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر و حضور مردم؛ ناشران از بازدید مخاطبان رضایت خود را اعلام کردند.

 

 

افشارپور تصریح کرد: در سالهای قبل نشر مکتوب و دیجیتال در دو بخش مجزا بود اما امسال با توجه به ماهیت این دو بخش به صورت یکپارچه برگزار شد.

 

 

وی در مورد نشریات دیجیتال اظهار داشت: امسال برخی از نشریات مکتوب نتوانستند در نمایشگاه حضور پیدا کنند و به همین دلیل آثار خود را به صورت دیجیتال در اختیار برای معرفی و فروش قرار دادند. فراخوان اطلاع رسانی برای ثبت نام ناشران از طریق سایت اداره کتاب اعلام شد و ناشران از طریق پیامک و فضای مجازی به نمایشگاه دعوت شدند.

 

 

قائم مقام بخش نشر مکتوب و دیجیتال دینی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن افزود: اکنون ۷ غرفه برای ارایه محصولات نشر دیجیتال در بخش نشر مکتوب فعالیت می کنند که از جمله آنها می توان به مجموعه مرکز علوم تحقیقات و علوم کامپیوتر اسلامی که به نام نور معرف مردم و علاقمندان است، اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: باید به نشر دیجیتال اعتماد کرد و آثار را به صورت دیجیتال در اختیار عموم قرار داد که این امر با توجه به گرانی کاغذ، خدمات چاپ و نشر کتاب نیز مناسب است. در حال حاضر بسیاری از نشریات مکتوب با حوزه دیجیتال ارتباط گرفتند تا بتوانند نشریات خود را از طریق نرم افزارهای دیجیتال و فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار دهند.

کد خبر 1260553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha