شب قدر، شب امیدواری است

امام جمعه بردسیر شب قدر را به جهت وعده بخشش الهی به بندگان خطاکار و گنهکار شب امیدواری توصیف و بیان کرد: البته این امر شرط و شروطی دارد و آن اینکه انسان باید کوتاهی های خود اعم از حق الله و حق الناس و... را جبران و در خود تحولی ایجاد کند.

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با بیان اینکه بر اساس روایات شب قدر از هزار ماه یعنی معادل ۸۴ سال برتر است؛ افزود: در واقع این شب ظرفیت جبران یک عمر گناه و غفلت و کوتاهی های انسان را دارد.

 

امام جمعه بردسیر افزود: به همین دلیل شب قدر حتی برای کسانی که از قبل آمادگی ورود به این شب را کسب نکرده و یا غفلت کردند؛ فرصتی برای تدارک و جبران است تا از ظرفیت این شب استفاده کنند.

 

وی شب قدر را به جهت وعده بخشش الهی به بندگان خطاکار و گنهکار شب امیدواری توصیف و بیان کرد: البته این امر شرط و شروطی دارد و آن اینکه انسان باید کوتاهی های خود اعم از حق الله و حق الناس و... را جبران و در خود تحولی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام کرمانی حرکت و اصلاح عملکرد را شرط بخشش در شب قدر عنوان و تأکید کرد: احیاء و شب زنده داری شب قدر فرصتی برای تفکری است که در روایات آمده "از ۷۰ سال عبادت برتر است" لذا انسان باید در شب قدر به تفکر و محاسبه زندگی خود و شناخت نعمت ها و عظمت خداوند بپردازد.

 

وی انجام دستورالعمل های وارده برای شب قدر از جمله مواردی که در مفاتیح الجنان عنوان شده را هم مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: انسان در شب قدر حتی می تواند مطالعه{سودمند به حال خود} داشته باشد.

 

امام جمعه بردسیر درباره نقش توسل در بهره گیری بهتر از شب قدر توضیح داد: توسل به اهل بیت علیهم السلام از جمله با قرآن به سر در شب قدر بسیار تأثیرگذار و راهگشا است زیرا اهل بیت بهترین واسطه میان ما و خداوند هستند.

 

وی در پایان، توصیه به زیارت عاشورا در شب قدر و یا انتساب لیالی قدر به امام علی علیه السلام به جهت ایام شهادت آن حضرت را بابی از توسل به آن ائمه همام دانست که باید مورد توجه باشد.

کد خبر 1260661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha