دهه آخر ماه رمضان مقدرات انسان نوشته می شود

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه ماه رمضان زمان کاشت و برداشت اعمال است، گفت: در دهه پایانی این ماه مقدرات انسان نوشته می شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری مطلق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه پایانی ماه مبارک رمضان مقدرات انسان نوشته می شود، اظهارداشت: در مباحث دینی به دهه آخر ماه رمضان تأکید زیادی شده است و این ماه زمان کاشت و برداشت اعمال انسال است.

 

استاد دانشگاه و کارشناس حوزه و دین افزود: دهه اول ماه مبارک رمضان انسان از آلودگی که در طول سال دارد پاک می شود، دهه دوم نیز مقدمه چینی برای ورود به میهمانی خدا است و دهه سوم مقدرات سال آینده انسان نوشته و رقم می خورد.

 

وی یادآور شد: در دهه آخر ماه مبارک رمضان مقدرات انسان در شب های 19، 21، 23 و بنا به روایاتی در شب 27 نوشته می شود.

 

وی علت ابهام و مشخص نبودن شب قدر را اینگونه بیان کرد که اگر شب قدر تنها در یک شب خلاصه شود احتمال از دست رفتن آن توسط انسان‌ها وجود دارد و به همین علت پیامبر اکرم (ص) در دهه پایانی ماه رمضان بستر خود را جمع کرده و شب ها استراحت نداشتند و به عبادت می پرداختند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: در ماه مبارک رمضان قرآن نازل شده است و اگر فضیلت هدایت انسان توسط قرآن باشد آن قرآن هادی و هدایتگر انسان است.

 

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: در طول سال و بین 12 ماه، ماه رمضان نسبت به دیگر ماهها دارای ویژگی های خاص است و در این ماه هم شب های قدر، ارزش و اعتبار فراوانی دارد.

 

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر ملائکه نازل شده و سلام و سلامتی برای انسان‌ها می آورند و به قرائت سوره دخان تأکید شده است، گفت: رسولان از جانب خدا در این شب آمده و رأفت و غفران الهی در این شب‌ها برای انسان می آید.

 

وی با بیان اینکه شب قدر از گذشته بوده و حضرت علی (ع) لیاقت شهادت در این ماه و شب ها را داشته است، افزود: امیرالمومنان در خانه خدا متولد و در خانه خدا ضربت خورده و به شهادت رسیدند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تأکید کرد: باید دید آن حضرت چه رفتار و کرداری داشته که توفیق شهادت در این شب ها را به دست آورده اند و این توفیق شامل حال دیگران نشده است.

 

به گفته وی اگر می گوییم حضرت عیسی ارزش داشته و از مادر باکره متولد شده است، حضرت علی(ع) در خانه خدا متولد و در خانه خدا به شهادت رسید و در شب قدر دفن شده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شب قدر تا قیام قیامت باقی است، گفت: بنا به آیات قرآن و روایات ملائکه در این شب‌ها نازل شده و به زمین می آیند.

 

 

کد خبر 1261275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha