دعوت علما و روحانیون اهل سنت گلستان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

مرکز اسلامی گلستان و علما و روحانیون اهل سنت استان در بیانیه ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس برای دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، در متن این بیانیه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

فلسطین مهبط وحی انبیاء و مهد ادیان الهی و آموزه های سرتا سر رحمت و مهربانی است.

 

فلسطین بخشی از تاریخ اعتقادی و فرهنگی امت و قلب تپنده اسلام و قبله اول مسلمانان است که دیر سالی است شیاطین صهیونیست در آن خرمنی از آتش فتنه انباشته اند تا ریشه درخت توحید را در آنجا بسوزانند.

 

روز قدس روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلام، رستاخیز استکبار ستیزی مسلمانان جهان و روز وحدت انسانهای حقیقت طلب و عدالتخواه و روز ستیز همیشگی با ظلم و بیداد است.

 

اینک که مجال دیگری برای فریاد علیه ظلم و ستم  در روز قدس،  این میراث گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، فراهم آمده است، مرکز اسلامی استان گلستان با همراهی طلاب، علما، روحانیون و مدرسین اهل سنت و اقشار مردم متدین و انقلابی ترکمن صحرا و استان گلستان مانند همیشه با نگاه تیزبین، درک عمیق و تحلیل درست خود از وقایع جهان کنونی بار دیگر در این مناسبت شکوهمند شرکت می کنند و وظیفه دینی و شعور انقلابی و میهنی خود را در پیشگامی و همراهی با خروش ملت بیدار ایران و امت اسلام به نمایش می گذارند.

 

شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام برائت و ابراز انزجار از دولت های متجاوزی است که دهه ها است حقوق مظلومین و ستمدیدگان فلسطین و حرمت قدس شریف را نادیده گرفته و هر روز بر دامنه تجاوز و ظلم خود می افزایند.

 

در برهه کنونی که نقاب نفاق از چهره برخی از کشورهای اسلامی که در پی عادی سازی روابط با رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی هستند، ضرورت دارد که قاطبه مسلمانان همدل و هم صدا در سراسر عالم یکبار دیگر و بلند تر از همیشه آرمان فلسطین را فریاد کنند و به نظام سلطه حاکم بر جهان گوشزد کنند که تلاش های مذبوحانه آنان برای محو آرمان فلسطین بیش از هر زمان دیگری در آستانه فرو ریختن و نابودی است.

 

بدینوسیله از آحاد مردم متدین و انقلابی استان گلستان و خصوصا ترکمن صحرا و اهل سنت استان دعوت می شود تا دست در دست هم با اراده ای راسخ، خشم خود از دشمنان ظالم و بی عدالت را نشان دهند و پس از یک ماه عبادت خالصانه در ماه مبارک رمضان، با شرکت در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر با آرمان های امام راحل، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیعت نمایند، تا استکبار جهانی بداند که مسأله  فلسطین همچنان مسأله اول عالم اسلام است.

 

مرکز اسلامی گلستان در بیانیه ای تاکید کرد؛

حمله به مسجدالاقصی نشان از ترس و زوال رژیم صهیونیستی است

در متن بیانیه مرکز اسلامی گلستان آمده است: جنایت اخیر رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی در مسجد الاقصی که منجر به جراحت و بازداشت معتکفین روزه‌دار فلسطینی در قبله‌گاه اول مسلمانان گردید، پرده دیگری از چهره خشونت بار و توحش ذاتی این رژیم موقت و نامشروع را در برابر دیدگان افکار عمومی دنیا به نمایش گذاشت؛ رژیمی وحشی که برای رسیدن به اهداف زیاده خواهانه و اشغالگرایانۀ خود از هیچ عمل غیر انسانی دریغ نمی‌کند.

 

امروز ایستادگی و مقاومت اسلامی همراه با بپا خواستن جونان مؤمن و با انگیزۀ در سرزمین‌های اشغالی؛ معادلات را به نفع جریان مقاومت و ملت قهرمان فلسطین تغییر اساسی داده و رژیم صهیونیستی را بیش از هر زمان دیگری به فروپاشی و اضمحلال نزدیک ساخته است.

 

مرکز اسلامی گلستان، ضمن محکومیت شدید این جنایت سبوعانۀ رژیم اشغالگر قدس در هتک حرمت قبلۀ اول مسلمانان جهان، از همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی، نخبگان و مجامع بین المللی، آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان جهان می‌خواهد این جنایت و حرکت شنیع را محکوم نموده و مانع تجاوزات و جنایات وحشیانۀ صهیونیست‌ها شوند.

 

بی تردید ملت بزرگ و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی و همه ملل مسلمان و آزادیخواهان جهان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخ کوبنده‌ای به جنایات صهیونیست‌ها خواهند داد.

 

بیانیه مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی به مناسبت روز جهانی قدس

متن بیانیه مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان در ماه مبارک رمضان؛ و آرزوی توفیق روز افزون و امنیت وطن عزیزمان و همه کشورهای اسلامی و خاصة فلسطین مظلوم، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره)  می فرمایند: «من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد نمودم که این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

 

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن ‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.

از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم». صحیفه امام، ۱۳۸۹ش، ج۹، ص ۲۶۷

 

امام خمینی(ره)، روز قدس را نه ‌تنها روز فلسطین، بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی دانسته و آن را مقدمه‌ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در تمام دنیا معرفی کرده است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر این باور است که گرامیداشت روز جهانی قدس، موجب می‌شود فلسطینیانِ مورد تهاجم دولت اسرائیل، احساس تنهایی نکنند و بتوانند مقاومت کنند.

 

قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

 

ان شاءالله همه علمای اهل سنت و مردم شهید پرور شهرستان مراوه‌تپه ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در به شهید رساندن فلسطينيان و مردم غزه و کرانه باختری ، و بی احترامی به نماز گزاران در قدس شريف را محکوم نموده و از خداوند سبحان می خواهیم که قبله دوم مسلمین به دست مسلمانان برگردد.

 

همه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهیم کرد.

 

کد خبر 1261604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha