سیل خروشان مردم اهواز در راهپیمایی روز قدس + عکس

مردم اهواز همزمان با دیگر شهرهای خوزستان و کشور امروز با حضور باشکوه و پرشور خود جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که به تدبیر امام خمینی (ره) جهت حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد.

 

 

امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

 

بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است ... روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند ... روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم ... روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، باید ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند ...».

 

 

مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان مسئله‌ فلسطین را مسئله‌ اول دنیاى اسلام می‌دانند و می‌فرمایند: «روز قدس یکی از آن جلوه‌‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است»، و در جای دیگر «روز جهانی قدس را روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز» بیان می‌کنند.

 

 

امروز نیز مردم روزه‌دار اهواز از ساعت 10:30 صبح از مقابل «مسجد آیت‌الله جزایری» راهپیمایی خود را تا مصلای مهدیه امام خمینی (ره) آغاز کردند و با در دست داشتن پرچم‌های ایران و فلسطین و سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر صهیونیست» ضمن اعلام حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین، بر نابودی اسرائیل غاصب و آزادی قدس شریف تاکید کردند.

 

 

در دیگر شهرهای خوزستان نیز مردم استان از اقوام مختلف از بزرگ و کوچک و پیر و جوان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، حمایت خود را از مردم فلسطین و انزجار خود را از رژیم صحیونیستی و محو کامل اسرائیل از صحنه روزگار را اعلام کردند.

 

کد خبر 1261795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha