با بینش امام خمینی (ره) روز قدس از یک مساله سیاسی به یک مساله مردمی تبدیل شد

حجت‌ الاسلام قاضی دزفولی، با اشاره به نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) گفت: ابتکار امام راحل در نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تلاش استکبار جهانی برای کمرنگ شدن اشغال‌گری ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امروز جمعه (۲۵ فروردین) در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهرستان، همزمان با روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس بهترین مولفه وحدت جهان اسلام است و امام خمینی (ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، این مساله را از یک مساله سیاسی به یک مساله مردمی تبدیل کرد.

 

امام جمعه دزفول، افزود: کشورهای استکباری تلاش می کردند تا از جهانی شدن مساله فلسطین جلوگیری کنند که با ابتکار امام خمینی ره در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس مانع این تلاش دشمن در خصوص مساله فلسطین شد.

 

وی با قدردانی از حضور حماسی مردم دزفول در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: مردم دزفول امروز با مشت‌های گره کرده بر سر دشمنان اسلام فریاد زدند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی، با بیان اینکه روز قدس باعث پویایی جبهه مقاومت شده اشت اضافه کرد: حضور پرشور مردم مسلمان کشورهای مختلف دنیا در روز قدس نشان می دهد مسئله فلسطین به عنوان اولین مساله جهان اسلام مطرح شده است.

 

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت اکنون در محاسبات بین المللی جایگاه ویژه ای دارد، عنوان کرد: روز جهانی قدس باعث شد تا تلاش صهیونیست‌ها برای تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل و همچنین تلاش برای بین بردن مسجد الاقصی ناکام بماند.

 

امام جمعه دزفول، با اشاره به ‏افول ابهت پوشالی آمریکا و اسراییل، ابراز کرد: آمریکا و اسرائیل گمان می کنند که به وسیله بمب اتم از بین خواهند رفت اما نابودی استکبار جهانی با بمب اتمی نیست بلکه از درون نابود می‌شود و این مردم آزاده جهان هستند که ماهیت زشت استکبار را شناخته‌اند و برای آنها بهایی قائل نیستند.

 

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند اسراییل ۲۵ سال دیگر نابود می‌شود ولی گویا خودشان برای نابودی بیشتر عجله دارند، اذعان کرد: اتفاقات جهانی با سرعت زیادی در حال انجام است و مواضع رییس جمهور فرانسه بعد از سفر به چین چرخش زیادی داشت.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، همچنین با اشاره به توافق چین و ایران جهت استفاده از ارزهای بومی به جای دلار ، تاکید کرد: استفاده از ارزهای بومی در اروپا نیز در حال رخ دادن است که این موضوع باعث میشود قدرت اقتصادی آمریکا نیز رو به افول بیشتری برود. 

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم، رشد تولید، یاد آور شد: رشد نقدینگی در دست مردم و رشد نرخ ارز در تورم اثرگذار است لذا دولت باید برای کنترل این ۲ مورد برنامه ریزی کند.

 

کد خبر 1261894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha