حاکميت تعاليم قرآني؛ روستایی بدون حتي يک طلاق

اعضاي کانون حضرت اميرالمؤمنين شهرک روستايي امام رضا شيروان، انس با قرآن و سبک زندگي قرآني را اولويت فعاليت هاي کانون قرار داده اند، به نحوي که تمسک جويي به قرآن سبب شده تا شاهد تحکيم بنيان خانواده و عدم وقوع طلاق در اين منطقه باشيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «خدیجه صحرایی» مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت امیرالمومنین علیه السلام مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک روستایی امام رضا علیه السلام شیروان، عمده تلاش های این کانون را ترویج آموزه های قرآنی و آموزش قرآن کریم به اهالی روستا علی الخصوص بانوان این منطقه نام برد و گفت: قرآن را محور همه فعالیت های فرهنگی این منطقه قرار دادیم و شاهد نتایج ارزنده آن بودیم.
 

وی ادامه داد: نیازهای فرهنگی این منطقه روستایی و مرزی، برنامه ها را به سمت مسجد و تأسی به قرآن سوق داد که ابتدا از دورهمی های ساده روخوانی و روان خوانی قرآن شروع کردیم و پس از آن با استقبال اهالی، جلسات آموزشی مستمر تشکیل و برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

 

وی ترویج سبک زندگی قرآنی و آموزش مفاهیم اولیه تمسک جویی به قرآن را در اولویت‌های این کانون بیان کرد و توضیح داد: در چند سال اخیر  تلاش کردیم زمینه آشنایی با آموزه های قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری جلسات  و نشست های دورهمی و محافل قرآنی، صفات ارزشمند و سازنده اخلاقی همچون صبر، قناعت، مناعت طبع و... در قالب مهارت‌های زندگی بازگو و تشریح شود.


صحرایی اضافه کرد: سعی کردیم در خصوص سوره‌های شریف نساء و نور برای بانوان روستا چه در قالب دورهمی‌های صمیمانه و دوستانه و چه نشست های تخصصی با حضور مشاورین و اهل فن،  گفتگو شود و مبانی ناب با هدف تدبر و تمسک به قرآن، تشریح و تبیین شود.



وی که خود مادر چهار فرزند است، توجه به نقش مادری و تربیت فرزندان و نقش تأثیرگذار زنان با تبیین موضوع عفاف و حجاب را از موارد قابل تاکید و فرهنگی این کانون و برنامه های مسجدی اجرا شده این منطقه، نام برد.


صحرایی اذعان کرد: در این روستا  با وجود اینکه یکی از مناطق مرزی، محروم و روستایی است اما انس با قرآن سبب شده تا شاهد مسئولیت پذیری و تحکیم بنیان خانواده باشیم به طوری که خوشبختانه می توان گفت هیچ طلاقی را شاهد نبودیم.

 

وی همچنین گفت: همراه با جلسات روخوانی و روانخوانی قرآن، تجوید و حفظ نیز به علاقمندان آموزش داده شده و جلسات تفسیر نیز برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مسجد محمد رسول الله(ص) شهرک روستایی امام رضاعلیه السلام شیروان در بخشی دیگر، معرفی کتاب و تلاش برای انس با مطالعه و کتابخوانی را در تکمیل برنامه های قرآنی این کانون معرفی کرد و گفت: آموزش نقاشی و قصه های قرآنی و کاردستی برای نونهالان و دانش آموزان نیز در این مسجد برنامه ریزی و اجرا می شود.



صحرایی، در تکمیل توضیحات خود همراهی فعالان فرهنگی روستا و افراد تأثیرگذار را در توجه به فعالیت های فرهنگی و قرآنی، مزید بر علت دانست و افزود: در ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر برگزاری جلسات جزء خوانی و روخوانی قرآن، به همت خیرین سفره ساده افطاری در مسجد گسترده می شود و از اهالی و روزه داران در مسجد پذیرایی می شود.

کد خبر 1262054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha