دانش آموزان در ماه میهمانی خدا به استقبال اعتکاف می روند

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: دانش آموزان پسر این شهرستان در ماه میهمانی خدا به استقبال اعتکاف می روند.

حجت الاسلام حسین تکمیلی -امام جمعه شهرستان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در سه روز پایانی ماه مبارک رمضان، اعتکاف دانش آموزی ویژه پایه نهم، دهم و یازدهم به مدت سه روز در محل مسجد توکلی این شهرستان برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف، میهمانی خاص خداست و عشق جوان ها به اعتکاف از برکات الهی است که این مراسم معنوی از 29  فروردین ماه برگزار خواهد شد و تا 31 فروردین ماه ادامه خواهد داشت که مصادف با 27 تا 29 ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام تکمیلی عنوان کرد: دانش آموزانی که به سن بلوغ رسیده و قصد شرکت در این  مراسم معنوی را دارند باید با مدارک شناسایی و رضایت کتبی والدین جهت ثبت نام به دفتر امام جمعه مراجعه کنند و هرگونه غیبت در این ایام با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان موجه خواهد بود.

 

 امام جمعه شهرستان شیروان با بیان اینکه اعتکاف دانش آموزی در ماه رجب  با حضور گسترده دانش آموزان در مسجد امام سجاد(ع) شهرستان برگزار شد، بیان کرد: طی سال های اخیر در این مراسم، جوانان استقبال و انگیزه خوبی جهت شرکت و حضور داشتند و برنامه های فرهنگی سه روز را با شرایطی که داشتند خوب فراهم کردند.

 

حجت الاسلام تکمیلی اضافه کرد: اعتکاف دانش آموزی برای کسانیکه نخستین بار است شرکت می کنند زمینه آشنایی و خلوت آنان با خدا را بیشتر فراهم می کند، با واجبات دینی نماز و روزه بیشتر آشنا می شوند و اعتقادات آنان محکم تر خواهد شد لذا نباید فرصت خودشناسی را از آنان گرفت.

 

وی بیان کرد: در مراسم اعتکاف دانش آموزی اقامه نماز جماعت، قرآن خوانی، دعا، مناجات، بیان احکام دینی و شرعی توسط اساتید و روحانیون انجام خواهد شد.

کد خبر 1262142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha