داشته های فرهنگی و معنوی قزوین آنگونه که باید در کشور معرفی نشده است

اعلایی گفت: حجم بالای داشته های فرهنگی و معنوی این شهر آنگونه که باید و شاید در سطح کشور معرفی و شناسانده نشده است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمد مهدی اعلایی- استاندار قزوین- در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان قزوین که امروز (چهارشنبه ۳۰ فروردین) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهر قزوین در مقایسه با مراکز استان های مشابه خود، مختصات منحصر به فردی دارد و تراکم قابل توجه جمعیتی استان در این شهر در کنار ظرفیت های فوق العاده قابل توجه مادی و معنوی متمرکز در این شهرستان، ظرفیت ویژه ای را برای آن فراهم می کند. 

 

استاندار قزوین ادامه داد: در گذشته اقداماتی برای توسعه این شهرستان شده ولی فضای پیش رو، قابل توجه برای کار و تلاش است؛ ظرفیت های قابل توجه گردشگری این شهر جای کار دارد و محرومیت های غیرقابل باوری هم در شهرستان قزوین به خصوص در مناطق الموت و طارم وجود دارد که در این خصوص باید برنامه ریزی شود.

 

وی افزود: در حوزه فرهنگی اصالت فرهنگی قزوین قابل توجه است و می تواند پشتیبان توسعه در این شهر و استان باشد و می شود عنوان کرد حجم بالای داشته های فرهنگی و معنوی این شهر آنگونه که باید و شاید در سطح کشور معرفی و شناسانده نشده است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

 

اعلایی عنوان کرد: دولت سیزدهم اولویت های عام و ویژه ای برای مدیران خود مدنظر دارد و دولت شعارها و آرمان هایی در بوته انتخاب و نقد و نظر مردم قرار داده و مردم هم حمایت کردند تا دولت در مسیر خدمت به مردم، در مناصب تصمیم گیری و مدیریتی قرار گیرد و شاید یکی از مهمترین انتظارات مردم از دولت برنامه ریزی برای ارتقا سلامت در مسیر خدمت به مردم و در حوزه مدیریتی است.

 

وی تصریح کرد: ما ان شاالله در فضای پیش روی شهرستان قزوین با تلاش های فرماندار جدید قزوین، علاوه بر مواردی که در برنامه ها وجود دارد، موارد مذکور را هم پیگیری می کنیم.

 

استاندار قزوین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: نکته دیگری که اهمیت دارد انتخابات پیش رو است که از مواردب است که در فضای پیش رو سایه بر تصمیمات مدیریتی کلان کشور و استان ها و مناطق جغرافیایی انداخته و یکی از موثرترین افراد، فرمانداران هستند که در انتخابات باید نقش آفرینی کنند.

 

وی یادآور شد: تمامی بدنه مدیریتی اجرایی استان باید یکی از کارویژه هایشان برگزار کردن انتخاباتی باشکوه و سالم باشد و ارتقا مشارکت مردم باید مورد توجه قرار گیرد، انتخابات فضای رقابتی است و همه مدیران باید مراقبت کنند فعالیت ها و خدمات آنها بدون هیچگونه جانبداری یا زمینه فراهم کردن در حوزه تبلیغاتی برای کاندیدا، باشد.

 

در ادامه فرماندار سابق قزوین اظهار کرد: شهرستان قزوین به عنوان مرکز استان با بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهرستان استان قزوین محسوب می شود و با توجه به گستردگی جمعیتی و جغرافیایی، مسائل و موضوعات متنوعی دارد و در کنار مشکلات و کاستی ها، سرشار از ظرفیت های کم نظیری است.

 

عباس کاظمی افزود: در مجموعه شهرستان قزوین با پنج بخش و هفت شهر و شهرداری، کارهای مانده و اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه این شهرستان صورت گیرد، بسیار زیاد دارد و بزرگترین چالش آن هم در حوزه آب و راه به خصوص راه روستایی است.

 

وی عنوان کرد: بخش الموت شرقی، الموت غربی و طارم سفلی جزو مناطق صعب العبور این شهرستان محسوب می شود که شرایط و وضعیتی دارند که نیاز دوچندانی را برای حل مسائل آنها نیاز است.

 

فرماندار سابق قزوین اعلام کرد: ما تلاش کردیم مسائل شهر قزوین و نارسایی ها و کاستی ها در نگاه مسئولان دستگاه های مخلتف استان واقعی و متناسب با آنچه هست، نشان داده شود چراکه این امر کمک می کرد ظرفیت های مادی و معنوی استان در جهت حل مسائل به کار گیریم.

 

وی تأکید کرد: ما نارسایی هایی در سطح شهرستان داشتیم که می طلبید بازنمایی مجددی در حوزه مسائل شهرستان قزوین صورت گیرد و تعاملات گسترده ای با مسئولان استانی داشتیم تا به فهم و ادبیات مشترکی در مورد شهر قزوین برسیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم، توجه به ظرفیت های مردمی به عنوان شعار اصلی دولت مطرح است که در کنار هماهنگی با دستگاه های اجرایی تلاش کردیم ظرفیت های مردمی را پای کار آورده و از ظرفیت آنها در حوزه های مختلف استفاده کنیم زیرا با مشارکت مردم می توان کارهای بزرگ را انجام داد.

 

کد خبر 1262664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha