بانوان گیلانی در حمایت از ملت فلسطین در پویش «مقلوبه» شرکت کردند

بانوان مومن و انقلابی گیلان در حمایت از ملت مبارز فلسطین با شرکت در پویش مقلوبه، ته چین های خود را در کنایه به واژگونی رژیم صهیونیستی، برگرداندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، بانوان گیلانی در حمایت از زنان مبارز فلسطینی در پویش پخت مقلوبه(ته چین ایرانی) شرکت کردند.

در این آیین که شب گذشته(چهارشنبه، ۳٠ فروردین) در گلزار شهدای رشت با حضور زنان مومن و انقلابی برگزار شد زنان همراه با واژگونی ته چین های خود در داخل سینی و بشقاب ها شعار مرگ بر اسراییل... سر دادند.

با توجه به اینکه هر شهر و دیاری نمادی تاریخی برای مقاومت و ایستادگی دارد، «مقلوبه» نماد مقاومت زنان فلسطینی شده است. یک نوع (ته چین) غذای سنتی که در منطقه شامات و مشخصاً فلسطین پخت می شود.

 

غذایی که همین واژگون کردنش برای سرو به واژگون شدن رژیم صهیونیستی تعبیر شده و تبدیل به نماد پیروزی، مقاومت زنان این خطه است، غذایی که اسرائیلی‌ها از آن می‌ترسند.

چند سالی است که در ایران عزیز ما به جهت اعلام همبستگی، همدلی و همراهی با ملت فلسطین، این پویش در شب های ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

و همانگونه که زنان فلسطینی مقلوبه را یکی از راه های مبارزاتی خود برگزیده اند و هرشب در مسجدالاقصی و اطراف آن سفره های بلندی را برای سرو این غذا آنهم در مقابل سربازان اسراییلی پهن می‌کنند، ایرانی ها نیز در گلزار شهدا، معابر فرهنگی و... اقدام به برپایی چنین آیینی می کنند تا پیام خود را که واژگونی اسراییل است به گوش دنیا برسانند.

همان پیامی که مقام معظم رهبری فرمودند «اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید»

کد خبر 1262769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha