برپایی ۱۸۸۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی

موسوی گفت: بزرگترین محفل انس با قرآن دانش آموزی خراسان جنوبی، در یک هزار و ۸۸۰ مدرسه، هیئت مذهبی، مساجد، تکایا و مراکز دارالقرآن ۱۲ شهرستان و منطقه استان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سیدعلیرضاموسوی نژاد در حاشیه برگزاری محفل دانش آموزی انس با قرآن بیرجند که به صورت متمرکز در هیئت حسینی این شهر برگزار شد، اظهار کرد:۲۵۰ دانش آموز دوره های متوسطه مرکز استان و دانش آموزان برتر قاری و حافظ قرآن کریم استان در این محفل شرکت کردند.

 

وی، هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم دانش آموزی را تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن، آموزه های قرآنی و مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان عزیز، با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام دانست و تأکید کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، باعث شکل گیری شخصیت و هویت دینی انسان شده و معرفت انسان را نسبت به خود و جهان هستی افزایش می دهد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ظاهر زیبا و دل انگیز قرآن را یکی از راه های ورورد به باطن عمیق آن برشمرد و تصریح کرد: بی تردید قرآن کریم زمینه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان بهارستان علم و ادب را فرهم می نماید چراکه قرآن،کتاب هدایت و راهنمای سعادت، در دنیا و آخرت است.

 

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این که پرورش عبد و بنده صالح، متقی، با ایمان، بصیر و ولایتمدار مهم ترین هدف سند تحول بنیادین، در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی است، عنوان کرد: یکی از راهکارهای مهم و تأثیر گذاری که موجب تحقق این هدف متعالی می شود؛ بهره گیری از قرآن کریم و ایجاد انس و الفت با کلام الهی است.

 

به گفته رئیس شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی یک هزار و ۱۲۰ محفل انس با قرآن دانش آموزی از چهاردهم فرودین ماه سال جاری، با مشارکت بیش از ۶۶ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در مدارس و مراکز دارالقرآن استان برگزار شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1262821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha