زیارت جامعه کبیره؛ دانشگاه خودسازی برای رسیدن به معرفت کامل است/ایران به محور نقش آفرین در منطقه و جهان تبدیل شده است

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی زیارت جامعه کبیره به عنوان دانشگاه خودسازی برای رسیدن به معرفت کامل یاد کرد و گفت: در زیارتنامه های ائمه (ع) مفاهیم و تعالیم چون خداشناسی، خودشناسی و امام شناسی ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه اول اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن عیدفطر و پایان ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان ماه نزول قرآن و نوشتن سرنوشت یاد کرد و گفت: انسان در ماه مبارک رمضان با خالی کردن درون خود از مادیات از نور معرفت الهی برخوردار می‌ شود.

 

 

وی با بیان اینکه اگر فردی رسول اکرم(ص) و خداوند را رفیق خود قرار دهد، خداوند او را هم قافله چهار کاروان می‌کند، گفت: همراهان چهار کاروان "انبیاء، صدقین، شهدا و صالحین" همواره مورد عنایت خدا هستند که می توان برای رسیدن به مقام همراهی این چهار کاروان از زیارتنامه های ائمه علیهم الاسلام بهره برد؛ زیارتنامه هایی که می تواند انسان را از فرش به عرش برساند.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در زیارتنامه های ائمه (ع) مفاهیم و تعالیمی چون خداشناسی، خودشناسی و امام شناسی ذکر شده است، گفت: زیارتنامه هایی که برای ائمه وجود دارد منحصر به تنها یکی از بزرگواران است اما "زیارت جامعه کبیره"؛ زیارتنامه ای است که در آن همه ائمه (ع) را واسطه قرار می دهیم. زیارت جامعه کبیره دانشگاه خودسازی برای رسیدن به معرفت کامل است.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران در خصوص مضوع حجاب گفت: حجاب موضوعی است که در زمینه آن باید همه مشارکت داشته باشند؛ دولت و قوه قضاییه با برنامه به این موضوع ورود داشته باشند.

 

 

امام جمعه موقت تهران بر این موضوع تاکید داشت که باید در حوزه حجاب برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت گیرد تا کمترین آسیب ها را داشته باشیم و بتوانیم با این برنامه ریزی افرادی که غافل شده اند را بیدار کنیم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به افول قدرت آمریکا در منطقه و دنیا گفت: آمریکا زمانی به عنوان قدرت مسلط بر دنیا تلقی می شد و خود را کدخدای همه کشورها و مسلط بر سرنوشت آنها می دید در حالیکه امروز دچار فروپاشی و دو قطبی شده است.

 

 

وی با تصریح این مطلب که دولت های حاکم در آمریکا روز به روز و دوره به دوره ضعیف تر می شوند، گفت: مهمترین سند در تضعیف روز به روز قدرت آمریکا در منطقه و دنیا؛ رژیم صهیونیستی است چرا که دولت آمریکا از این رژیم به عنوان ابزاری مهم در عرصه سیاست خارجی خود بهره می برد اما بحران رژیم صهیونیستی و حرکت روز به روز آن در مسیر فروپاشی باعث تضعیف بیش از پیش دولت آمریکا شده است.

 

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه آمریکا نتوانست و نمی تواند بحران داخلی رژیم صهیونیستی را حل کند، گفت:‌ نظام استکبار چه در داخل منطقه چه در بخش های دیگر دنیا در حال فروپاشی است و در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران به محور نقش آفرین در منطقه و جهان تبدیل شده است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه در عرصه و زمان کنونی باید حضور فعال تری در عرصه های بین الملل داشته باشیم، گفت: حضور فعالانه در عرصه های بین المللی باعث می شود تا جایگاه برتر خود را با دیپلماسی حساب شده حفظ کنیم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال و لزوم تلاش مسئولان برای مهار تورم و گرانی گفت: دولت باید مهار تورم را به عنوان اولویت جدی و مهم خود در سال جاری قرار دهد و هر فردی چه در حوزه سخت افزار و چه در حوزه نرم افزار باید به کمک دولت در این زمینه بیاید.

 

 

وی با ابراز تاسف از عدم مشارکت مردم در اقتصاد در پاره ای از دولتها گفت: باید این اصل را در نظر گرفت و مردم را در اقتصاد مشارکت داد. باید وابستگی های اقتصاد به دلار را کاهش داد و باید در این مسیر به گونه ای عمل کرد که وابستگی به دلار در بودجه‌ریزی و با درنظر گرفتن یک مسیر حساب شده از بین برود.

 

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ثبات قیمت از توقعات مردم است، گفت: مردم انتظار دارند قیمت کالاهای عمومی و مصرفی چون نان، گوشت و خودرو در حد قابل قبول باشد که انتظار به جایی است از این رو باید برنامه ریزی دقیقی در این مسیر صورت گیرد و به عنوان یک اولویت اساسی و مهم؛ ارتقای ارزش پول ملی در برنامه ریزی های مسئولان لحاظ شود.

 

 

کد خبر 1262931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha