کم آبی، مهمترین مشکل خراسان شمالی است

امام جمعه بجنورد مهمترین مشکل خراسان شمالی را مشکل کم آبی خواند و گفت: اگر آب شُرب در روستا ها نباشد، روستاها خالی شده و حاشیه نشینی در شهر ها تبدیل به یک بحران دیگر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز(۱ اردیبهشت) در خطبه های آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تاکید بر رعایت تقوای الهی، به ثمرات ماه رمضان اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا ثواب و رحماتی که نصیب ما در این ایام شده را حفظ کنیم و با گناه آن ها را از بین نبریم.

 

وی ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر، این عید بزرگ را عید اولیاء الهی خواند.

 

امام جمعه بجنورد همچنین سالروز تشکیل سپاه را تبریک گفت و افزود: این نهاد مقدس به فرمان امام راحل در سال ۵۸ برای حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه معیشت و اقتصاد را مهمترین مشکل امروز جامعه بیان و اظهارکرد: در استان ما نیز مشکلاتی هست، اما مهمترین مشکل، بحث آب شرب و کشاورزی است.

 

وی افزود: متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل بارش کم باران و خشکسالی های متوالی، بخشی از مردم ما دچار کم آبی و در برخی مناطق دچار بحران آب شده اند که تلاش بیشتر مسئولان را برای رفع این مشکلات را می طلبد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: اگر آب شرب در روستا ها نباشد، روستاها خالی شده و حاشیه نشینی در شهر ها تبدیل به یک بحران دیگر خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: با این اتفاق در واقع تولید کننده تبدیل به مصرف کننده می شود.

 

وی تاکید کرد: مسئولان باید طرح های مربوط به این حوزه از جمله انتقال خط آب پلنگ دره و انتقال پساب شهر بجنورد به متروشیمی را با جدیدت پیگیری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری همچنین به بحث تاخیر در ساخت بیمارستان تخصصی حوزه زنان در استان اشاره کرد و افزود: وقتی بودجه مهیا است، دیگر بحث جانمایی و مکان سخت نیست و هر چه سریع تر باید مشخص شود.

 

وی در ادامه به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید از دوقطبی سازی فاصله بگیرند، توجه به غرب نداشته باشند، سطحی نگر نبوده و قضاوت سریع و عجولانه نداشته باشند.

 

امام جمعه بجنورد در پایان اظهارکرد: امروز به توفیق الهی جبهه مقاومت قدرتمند شده و مدیریت اسرائیل هم تزلزل پیدا کرده و به زودی این غده سرطانی از بین می رود.

 

 

کد خبر 1262961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha