هدیه عید فطر امیدواری به  رحمت الهی است/انقلاب اسلامی پیام سیاست مبتنی بر حکمت و دیانت را به جهان عرضه کرد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هدیه عید فطر ناامید نشدن از رحمت الهی است؛ به پیام های بزرگ انقلاب اسلامی در جهان اشاره و تصریح کرد: این پیام ها دشمنان فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ شنبه (۲ اردیبهشت) در خطبه های نماز عید فطر در خطاب به نمازگزاران گفت: از سفر معنوی بزرگی آمدید؛ سفر یک ماه بندگی خدا، عزتمندی، صائم در روز و قائم در شب و یک ماه تلاش برای زندگی کم گناه و بی گناه.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به آیه ۵۳ سوره مبارکه زمر آن را امیدبخش ترین آیه قرآن کریم دانست و افزود: از ستم های روا داشته به خود به هیچوجه ناامید نشوید که خداوند همه گناهان را می بخشد و در این آیه نکات فراوانی است.

 

 

وی اظهار کرد: امید بخش ترین آیه برای گناهکاران طبق فرمایش امام علی علیه السلام همین آیه است و این آیه یاس و ناامیدی را منتفی کرده که مایوس نشوید که خداوند هر لحظه می بخشد به شرط آنکه به سوی او بیاییم و بندگی این یک ماه را ادامه دهیم.

 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ترکیب دو صفت غفور و رحیم خداوند ذیل این آیه، رحمت را بر ما تمام می کند و با تمام توجه و نگاه رحمتی قرار است ما را ببخشد.

 

 

وی در خطبه دوم نماز عید فطر اظهار کرد: شما مردم انقلابی بس بزرگ را در جهان طراحی کردید و مردانه پای آن ایستادید تا آن را به پیروزی رساندید و شهدای عظیمی تقدیم کردید و سختی های فراوانی متحمل شدید و اکنون در آستانه پیروزی های چشمگیر قرار دارید.

 


 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم انقلاب چند پیام مهم به دنیا عرضه کرد که هر کدام دشمنان قسم خورده و بزرگی دارد و دلارهای فراوانی خرج می کنند تا پیام های آن را کم رنگ کنند و از بین ببرند.

 

 

وی افزود: اولین پیام این انقلاب دیانت بود که ملت ایران پرچمدار دیانت مبتنی بر کتاب و سنت است و شما مردم در دورانی که تبلیغ وسیع کرده بودند دین افیون ملت ها است نشان دادید دین انسان ها را نجات می دهد و سعادت بخش است و زندگی و آخرت انسان را تامین می کند و این شعار شما و پیام انقلاب، دشمنان فراوانی در شرق و غرب برای انقلاب درست کرد.

 


 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: پیام دوم، قدرت است که ایران قوی را در همه ابعاد دنبال کردید و در بخشی از این قدرت ایران قوی استعدادها را به فعلیت رساندید و نشان دادید ایران قوی را می توان در صحنه بین المللی مشاهده کرد و خیلی از دلها را به این سمت جذب کردید و دل در گرو انقلاب شما دارند.

 

 

وی گفت: در بخش سیاست نشان دادید سیاست مبتنی بر حکمت  و دیانت را می شود در دنیای پرآشوب امروز طرفداری کرد و آن را به پیروزی رساند؛ نه کشوری را مستعمره خود قرار داد و نه استعمار را پذیرفت و این شعار کلیدی و محوری شما که مساوات و برادری و تعاملات مساوی بین کشورها را در سیاست خود تعقیب می کنید نیز دشمنان بزرگی دارد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: پیام دیگر انقلاب این است ما می توانیم روی پای خود ایستاده و مشکلات کشور را حل کنیم؛ مشکلات اقتصادی و معیشتی نیاز به همراهی همه مردم دارد که امیدواریم  با کمک به دولت خدمتگزار بر این مشکل بزرگ فائق آییم که دشمن امید بسته اند ما پیروز نشویم و ما باید او را مثل سایر عرصه ها مایوس کنیم.

کد خبر 1262983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha