عید فطر بازگشت به فطرت و وحدت مسلمین است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: عید فطر عید بندگی، بازگشت به فطرت و وحدت مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲ اردیبهشت ماه) نماز عید فطر در شهر عنبرآباد برگزار شد.
حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز عید فطر ضمن تبریک عید سعید فطر، گفت: عید فطر عید بندگی، بازگشت به فطرت و وحدت مسلمین است.
امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که امروز روز پیوند با خدای متعال است، افزود: امروز مدال آوران جهاد اکبر در محضر حضرت حق حضور پیدا کردند و آثاری همچون پاکی از آلودگی های و پر شدن از فضای قرآنی و عفو و گذشت در زندگی ها را طلب می کنند.
وی با بیان این مطلب که حدیثی از امیر مؤمنان، خاطرنشان کرد: آنهایی که در ماه مبارک رمضان، جلوی شکم و شهوت خود را نگرفتند ضرر کرده و پشیمانند.
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: توفیقات خدمت به مومنین، دستاوردهای ماه مبارک رمضان و ترک لذات حرام اگر بعد از این نیز ماندگار شد این ارزش دارد.
خطیب نماز عید فطر در عنبرآباد عنوان کرد: یکی از سیره های علمی پیامبر اعظم (ص)، زنده کردن سنت های حسنه و مبارزه با سنت های غلط در جامعه است که ما به عنوان پیروان این پیامبر عزی  باید مروج سبک زندگی اسلامی باشیم.
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال در مشهد فرمودند: ما یک جامعه پر مصرف در دنیا معرفی شده ایم و شاخصه های مصرف در برخی موارد چند برابر است و این به معنای اسراف و عدم رعایت الگوهای مصرف است.
وی گفت: اسراف یعنی هدر دادن سرمایه های خدادادی که یک هشدار و زنگ خطری برای ما محسوب می شود و در مقابل تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی با تقویت ارزش ها و مصون سازی جامعه از ارزش های اسلامی می تواند راه گشا باشد.
حجت الاسلام بامری عنوان کرد: با آمدن فصل گرما و افت فشار آب می طلبد در مصرف این نعمت الهی مدیریت لازم را داشته باشیم که اگر این نشود یقینا مشکلات بعدی ایجاد خواهد شد.
خطیب نماز عید فطر در عنبرآباد افزود: اگر در زندگی ها اولویت ها را ندانیم سر از ناکجاآباد در خواهیم آورد فلذا جستن خوشبختی در مسائل مادی و دنیوی ملاک مناسبی نیست.
وی تصریح کرد: در برابر ناهنجاری های جامعه همچون: تیراندازی ها در مجالس شادی، خرج های افراطی مجالس، شروع زندگی با گناه و همه مردم باید وحدت عملی داشته باشند و نباید نسبت به آن ها بی تفاوت بود که همان هدف دشمن و انحراف جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 1262998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha