قرارگاه ممهدون تیران؛ تصویر هم افزایی فرهنگ و هنر مردمی برای فرج

تشکیل قرارگاه ممهدون در تیران هم افزایی فرهنگ و هنر مردمی برای تعجیل در فرج منجی عالم بشریت را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، هر چقدر تشکیلات سازمانی و برنامه های فرهنگی و هنری فرصت و ظرفیت های مختلف را در خود جای بدهد قطعا موفق تر و حتما کارآمدی بیشتیر خواهد داشت.

ایجاد قرارگاه ها و اتحادیه های فعالیتی برای موضوعات مختلف می تواند تک بعدی و در یک جریان خاص و از طرفی هم می تواند چند جانبه و دارای ظرفیت های متعدد باشد.

امروز جامعه ما در عرصه های مختلف به ویژه موضوعات فرهنگی به جوان گرایی، همبستگی، تنوع برنامه ها، مشارکت عمومی مردمی و چشم انداز روشن نیاز دارد.

هرچقدر این مولفه ها در بین برنامه ها و موسسات فرهنگی و هنری تقویت بشود، آنگاه شاهد تجلی شور و شوق و بازخود مناسبی از فعالیت ها خواهیم بود.

ممهدون به معنای زمینه سازان حضور نامی بود که بر قرارگاه عملیاتی اهالی فرهنگی تیران نهاد شده و اجتماع عمومی مردم را برای این امر محقق ساخت.

قرارگاه ممهدون همان تشکیلاتی شده که مولفه های ارزشمند مردمی، جوان گرایی و همبستگی بین بخشی را روشن و نمایان کرده است.

جوانان هنرمند رشته های مختلف، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، دلسوختگان فرهنگ ناب دینی و شخصیت های متعدد مردمی همه در کنار همدیگر در این قرارگاه خود را نشان داده اند.

ایجاد پویش فرشتگان سرزمین من یکی از اقدامات و نهادهای جوان مردمی برای ترویج عفاف و حجاب و حمایت از دختران است که در کنار قرارگاه ممهدون همکاری می کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون، در این موضوع همراه شده و پشتیبان این جریان مردمی شده است.

 

بزرگداشت مناسبت ها با قرارگاه ممهدون

 

این قرارگاه فرهنگی در بخش های مختلف شهر، محور و مجری برگزاری رویدادهای مهم مناسبتی بوده و محلی برای همکاری های عمومی به حساب می آید.

همه می توانند در این قرارگاه نقش داشته باشند و فعالیت هایی را در راستای ترویج فرهنگ مهدویت اجرا کنند و اینگونه جریان مردمی شکل گرفته است.

جامعه و عموم شهروندان مخاطبان برنامه ها هستند و همه می توانند از این برنامه ها که در میدان و معابر اصلی شهر است بهره ببرند.

 مردمی سازی فرهنگ و هنر در تیران و کرون

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در خصوص فعالیت های این نهاد گفت: مردمی سازی فرهنگ و هنر در این شهرستان در اولویت است.

علی معینی ادامه داد: از اقشار مختلف مردمی به ویژه افراد صاحب نظر و توانمند در عرصه های فرهنگی و هنری دعوت می شود تا در این حوزه نقش خود را ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه ممهدون یکی از اقدامات برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فرج بوده که تجلیگاه مشارکت مردمی است.

 

به گفته معینی، این قرارگاه در شب نیمه شعبان، در آستانه عید فطر و تعطیلات این ایام نقش خود را ایفا کرده و با اجرای برنامه های هنری در سطح شهر، زمینه ساز مشارکت همشهریان شد.

کد خبر 1263240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha