حضور روحانیون در روستا سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

طالبی با بیان اینکه حضور طلاب و مبلغین در روستا سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: برای اعزام روحانی به روستاهای خراسان جنوبی نیازمند همراهی سازمان تبلیغات اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی ظهر امروز سه شنبه (5 اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، اظهار کرد: علمای شیعه و سنی استان ظرفیت بسیار بزرگی برای تبلیغ مبانی اسلام و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اساسنامه آن، گفت: بعد از اینکه دشمن در جنگ سرد در دهه 60 به نتیجه ای نرسید درصدد اقدامات فرهنگی، نرم و ضد فرهنگی برآمد لذا مقام معظم رهبری به کرات به موضوع تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی متذکر شدند.

 

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه جنگ نرم تا جایی پیش رفت که تاکنون بالغ بر 50 نوع جنگ ترکیبی، جنگ نیمه سخت، نرم و ... را تجربه کرده‌ایم، افزود: در راستای جنگ ترکیبی نسخه ابلاغی رهبری بحث جهاد تبیین است.

 

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران هم در سطح ملی و هم بین المللی و منطقه ای دستاورهای بسیار بزرگی داریم، در دولت سیزدهم هم این دولت بسیار توفیقات بزرگی رقم زده و در دستور کار دارد، جهاد تبیین که رهبری به عنوان یک فریضه از آن یاد می کنند بخشی از آن برعهده‌ جامعه مبلغین تاثیرگذار است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با مدیریتی که از ابتدا در استان صورت گرفته است و مبلغانی که از سایر استان ها مراجعه می کردند در حوزه جهاد تبیین کار شده است اما هر چقدر که در موضوع جهاد تبیین به ویژه دستاوردهای انقلاب برای مردم و جوانان بگوییم، در فضای حقیقی موثرتر از فضای مجازی است که از درخواست های ما از سازمان تبلیغات است.

 

طالبی به دغدغه های رهبری در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه کار کرده است اما باید بیشتر کار شود، در استان خراسان جنوبی مردم انقلابی و متدین داریم که در صحنه های مختلف آن را به اثبات رسانده اند، ما در موضوع عفاف و حجاب در استان خیلی مشکل نداریم اما در این حوزه احساس خطر داریم که باید روحانیون، مبلغین و مداحان از ظرفیت منبرها استفاده کنند و سازمان تبلیغات کشور هم در این خصوص اعتبار ویژه در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در استان گفت: طبق بررسی ها در هر روستایی که روحانی مستقر داریم آسیب های اجتماعی آن محل کمتر است، ظرفیت استان هم در این موضوع مشخص است و خواهشمندیم در این حوزه هم استان ویژه دیده شود.

 

 

کد خبر 1263357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha