ایجاد ۱۶۰ پایگاه قرآنی در کانونهای مساجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام محقی از ایجاد بیش از ۱۶۰ پایگاه قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری استان خبر داد و گفت: در این پایگاه ها کلاس های آموزش قرآن کریم و تفسیر و محافل انس با قرآن ویژه گروه های سنی مختلف دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی- سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- صبح امروز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) در جلسه بررسی دو طرح قرآنی «مدها متان و پایگاه‌های قرآنی» که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، از راه اندازی بیش از ۱۶۰ پایگاه قرآنی در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

 

وی اظهارداشت: پایگاه قرآن به مسجدی اطلاق می شود که علاوه بر برگزاری فعالیت های عمومی قرآن از جمله کلاس های آموزش قرآن و طرح تلاوت نور در طول سال، اقدام به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم کنند.

 

به گفته سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی، در این پایگاه ها کلاس های آموزش قرآن کریم و تفسیر و محافل انس با قرآن ویژه گروه های سنی مختلف دایر می‌شود.

 

وی برگزاری منظم جلسات، بارگذاری مستندات با کیفیت در سامانه، تعداد مخاطب و تبلیغات و اطلاع رسانی را از شاخص‌های اصلی ارزیابی کانون ها در طرح پایگاه های قرآنی برشمرد.

 

حجت‌الاسلام محقی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی و عمل به دستورات قرآن و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانونهای فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف برگزاری این مهم است.

 

وی همچنین گریزی به اجرای طرح سه میم (مسجد، مدرسه، منزل) زد و گفت: این طرح با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با مشارکت ۸ مدرسه در ۸ مسجد اجرایی شد.

 

کد خبر 1263405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha