۷۷ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به دهلران تخصیص یافته است

استاندار ایلام گفت : بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان دهلران تخصیص و ۱۳۹ پروژه در دهلران در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،حسن بهرام‌نیا شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری و دیدار با بزرگان و معتمدین شهرستان دهلران اظهار داشت: از این محل ۵۱ پروژه در سفر ریاست‌ جمهور با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان در دست پیگیری است.

وی ادامه داد : از محل اعتبارات مصوب دور اول سفر ۴۱ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال برای شهرستان دهلران در نظر گرفته شده است.

بهرام نیاز افزود : همچنین از محل متمم اول و دوم سفر ریاست جمهور، در مجموع ۱۰ پروژه با اعتبار ۸۱۵ میلیارد ریال به شهرستان دهلران اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد : از محل اعتبارات اربعین نیز تعداد سه پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال به شهرستان دهلران اختصاص یافته است.

استاندار ایلام گفت : در مجموع سفر ریاست جمهور به استان و اعتبارات اربعین و مسئولیت های اجتماعی، اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال برای شهرستان دهلران در نظر گرفته شد.

بهرام نیا ادامه داد : در شهرستان دهلران ۱۳۹ پروژه عمرانی ملی و استانی با مجموع اعتبار ۱۷ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال در دست اجراست

استاندار ایلام افزود : طرح احداث مسکن ویژه شهری و روستایی شامل احداث ۲۱۰ واحد مسکونی ۱۶۰ واحد روستایی و ۵۰ واحد شهری، با تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض قابل پرداخت به میزان ۵۱۰ میلیارد ریال نیز در دست اجرا می باشد.

بهرام نیا با اشاره به جایگاه زنان در پست های مدیریتی استان اشاره کرد گفت :باید جامعه زنان در سطح مدیریت شهرستان استفاده شود و در استان همچنین این نگاه وجود داشته و در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: با افتتاح فاز نخست ایستگاه پمپاژ کشاورزی برتش دهلران برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی و با بهره برداری از فاز دوم ۲۰۰ نفر دیگر مشغول بکار می شوند که اعتبارات لازم برای این پروژه اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: برای تکمیل پروژه مصلای شهر دهلران نیز ۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که ۵۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی و ۲۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی هاست.

استاندار ایلام با اشاره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های حوزه نفت و گاز در دهلران و افزایش اشتغالزایی در این مجموعه ها، گفت: پتروشیمی دهلران سال گذشته ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بازدیدی که از این پروژه داشته ام  طبق اعلام مدیران این مجموعه پیشرفت فیزیکی به ۴۸ درصد رسیده است و میزان اشتغالزایی آن از ۹۰۰ نفر و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

بهرام نیا اظهار داشت: همچنین در شرکت ان جی ال نیز شاهد پیشرفت فیزیکی ۲ برابری در مقایسه با سال گذشته بودیم که میزان اشتغال این مجموعه از ۹۰۰ و ۲ هزار نفر رسیده است.

 

کد خبر 1263718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha