افتتاح نخستین موزه هوافضای کشور در کرمان اقدام بزرگی است

موزه هوافضای کرمان به عنوان نخستین موزه هوافضای کشور و جزو پنج موزه بی نظیر دنیا در پهناورترین استان کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ برای نخستین بار در کشور موزه «هوا و فضا» شنبه(۹ اردیبهشت) با حضور جمعی از مسئولین توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در بوستان شهید مطهری افتتاح شد.

 

 

به گفته‌ی عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون فرهنگی شهردار کرمان در این موزه، مجموعه ای از آثار استاد «سیروس برزو» محقق و پدر علم تاریخ‌نگاری دانش فضایی ایران است که در طول دوستی با فضانوردان جهان جمع‌آوری کرده است.

 

 

وی افزود: در این مجموعه، مواردی مانند بسته‌های غذا، تمبرهای فضایی، دستکش، لباس و اولین قرآنی که چاپ جمهوری‌اسلامی بوده و به فضا برده شده، به‌همراه عکس‌هایی از فضانوردان، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

 

 

 

هدف از راه‌اندازی این موزه ترویج دانش فضانوردی و  آموزش آن به علاقه‌مندان به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و برگزاری رویدادهای علمی با محوریت هوا و فضا و نجوم عنوان شده است‌.
 

 

 

دهقان، رئیس هیئت مدیره شرکت کاوشگران هوافضا در کرمان هم استاد برزو را پدر ترویج علم هوافضا در ایران دانست که کوهی از تجربه و دانش اما غریب بود در حالیکه فضانوردان دنیا او را می‌شناختند زیرا نیم قرن از عمر خود در این حوزه گذرانده بود.

 

 

وی موزه هوافضای کرمان را جزو پنج موزه بی نظیر  دنیا در زمینه ترویج علم هوافضا و راه اندازی آن در استان کرمان را کاری بزرگ عنوان کرد.

 

 

 

 

دهقان اظهار کرد: در راستای ایجاد این موزه تفاهم نامه هایی با دانشگاه آزاد و بنیاد نخبگان منعقد شده و اقدامات لازم برای ثبت جهانی موزه را دنبال می کنیم.

 

 

وی در پایان گفت: از وصیت های استاد این بود که این مجموعه بماند برای ترویج این مهم و مجموعه ما را بعنوان امانتدارقبول کردند و حمایت شهرداری از این مجموعه باعث دلگرمی است.

 


کد خبر 1263856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha