ترویج اخلاق اسلامی از موضوعات مهم در مسائل فرهنگی کشور/ بهره وری موقوفات باعث اطمینان بخشی مردم می شود

احمدی با بیان اینکه امروز ترویج اخلاق اسلامی یکی از موضوعات مهم در مسائل فرهنگی کشور است، گفت: به این موضوع باید در اوقاف هم پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، ابراهیم احمدی امروز (شنبه 9 اردیبهشت) در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه های اوقاف و امور خیریه، پرداختن به مسائل فرهنگی است و در سایه این کار، کارهای اقتصادی هم می توان انجام داد.

 

فرماندار علی آباد کتول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بقاع متبرکه قطب فرهنگی جامعه هستند»، افزود: جایگاه مناسبی از این حیث در حوزه فرهنگی نداریم و همه ما نتوانستیم از این ذخیره مهم در این شهرستان بهره لازم را ببریم.

 

وی ادامه داد: یکی از انتظارات ما در این حوزه، پرداختن به مسائل فرهنگی و کمک به مسائل فرهنگی است و باید بین ادارات فرهنگی و مرتبط در این حوزه یک هم افزایی ایجاد شود تا با همدلی و همکاری در حوزه فرهنگی در شهرستان بسیاری از ناهنجاری ها رفع شود.

 

احمدی با بیان اینکه امروز ترویج اخلاق اسلامی یکی از موضوعات مهم در مسائل فرهنگی کشور است، گفت: به این موضوع باید در اوقاف هم پرداخته شود و مسئولیت ادارات فرهنگی و نهادهای دیگر هم نباید فراموش شود.

 

وی تاکید کرد: مراکز فرهنگی این شهر، ستاد نماز جمعه، ائمه جماعات مساجد، حسینیه ها و همه اماکن فرهنگی در این شهرستان باید دست به دست هم دهند و کارهای بسیار خوبی را رقم بزنند.

 

فرماندار علی آباد کتول گفت: اطمینان پیدا کردن مردم به متولیان اوقاف و پرداختن به مسائل اوقاف با همکاری مردم یکی از نکات مهمی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

 

وی اظهارداشت: مردم در احیای موقوفات این شهرستان به خوبی ورود پیدا کردند و سالیان سال در خدمت فرهنگ ائمه اطهار (ع) موقوفات زیادی داشتند و هزینه کردند.

 

احمدی با اشاره به بهره وری لازم از موقوفات، گفت: بهره وری موقوفات می تواند بسیاری از سنگ های پیش روی محرومان را بردارد و اشتغال ایجاد کرده و اقتصاد را کیفی تر کند و اطمینان بخشی مردم نسبت به این مجموعه را بالاتر می برد.

 

وی افزود: نگاه راهبردی به مسائل مختلف در شهرستان علی آباد کتول از جمله فرهنگ و اقتصاد می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

 

فرماندار علی آباد کتول گفت: از جمله مسائلی که همیشه مطرح شده، گردشگری مذهبی در این شهرستان است که می تواند در اقتصاد و فرهنگ اسلامی شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشد و حتی می توان یک گردشگری مذهبی را در کوهستان و دشت ایجاد کرد.

 

وی افزود: باید در کنار مسائل گردشگری طبیعی، این مسئله هم در دستور کار قرار گیرد تا به اقتصاد شهرستان کمک کرده و هم فرهنگ انقلابی اسلامی را در شهرستان بالاتر ببریم و افزایش دهیم.

 

احمدی با بیان اینکه باید از روزمرگی خارج شد، گفت: امروز مردم کارهای نمایشی را نمی پسندند، مردم ما را قضاوت کرده و نگاه می کنند، امروز پرداختن عمیق به مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی باید از روزمرگی خارج شود و برنامه های میان مدت و بلند مدت در حوزه های مختلف داشته باشیم تا به آن نتایج مطلوب مورد نظر برسیم.

 

وی تاکید کرد: باید با نگاه کلان و بزرگ در این حوزه، اطمینان بخشی را در شهرستان و بین مردم با برنامه ریزی مدون و مشخص در دستور کار قرار دهیم.

 

فرماندار علی آباد کتول گفت: عملکردهایی که قابل اندازه گیری هستند می تواند موجب رشد یک مجموعه شود.

 

کد خبر 1263876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha