دویست و نودمین سالروز تولد «مختومقلی فراغی» در ۱۶ نقطه گلستان برگزار می شود

قربانی از برگزاری مراسم بزرگداشت دویست و نودمین سالروز تولد «مختومقلی فراغی»، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن در ۱۶ نقطه استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، جواد قربانی در جمع خبرنگاران گفت: مراسم بزرگداشت دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در 16 شهرستان و منطقه استان گلستان خبر داد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این برنامه ها از (14 تا 28 اردیبهشت) با شعار«مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» در شهرستان بندرگز، رامیان، علی‌آباد، مینودشت، گنبد، آق‌قلا و کلاله، روستای قزلجه شهرستان آزادشهر، شهر سیجوال، گمیشان، بندر ترکمن،  شهر فراغی، گرگان و گنبدکاووس برگزار می شوند.

 

وی اظهارداشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تبیینی، سخنرانی و شعرخوانی موضوعی، اجرای موسیقی با محتوای اشعار مختومقلی فراغی، نمایش، سرود و تجلیل از مختومقلی شناسان از برنامه های پیش بینی شده در این 16 نقطه است.

 

قربانی گفت: برنامه متمرکز بزرگداشت دویست و نودمین سالروز تولد «مختومقلی فراغی»، در (28 اردیبهشت) در آق تقای، مزار این شاعر شهیر برگزار می شود.

 

کد خبر 1263919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha