امان میزبان نشست کشورهای عربی برای بررسی تحولات سوریه

امان برای میزبانی نشست وزیران امورخارجه اردن، عربستان، مصر و سوریه برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، امان پایتخت اردن برای میزبانی از وزیران امور خارجه اردن، عربستان، مصر و فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه آماده می شود.

 

سنان المجالی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن گفت: این نشست در چارچوب تکمیل نشست مشورتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اردن، عراق  و مصر که به میزبانی عربستان در 14 آوریل در جده برگزار شد، برگزار می شود.

 

المجالی افزود: این نشست باهدف توسعه ارتباطات این کشورها با دولت سوریه و در چارچوب پیشنهادات آن و ابتکار اردن برای دستیابی راه حل سیاسی برای بحران سوریه برگزار می شود.

 

پیش از این، یک مسئول اردن اعلام کرد: امان پیشنهاد تشکیل یک گروه عربی مشترک برای تعامل مستقیم با دولت سوریه برای پایان درگیری‌ها ارایه کرده است.

 

این مسئول گفت: رویکرد گام به گام برای پایان دادن به بحران و در نهایت اجازه دادن به سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب، اساس نقشه راهی است که اردن به دنبال آن است.

 

روابط سوریه و کشورهای عربی اخیرا رو به بهبود است، به طوری که مقداد در اواسط آوریل به جده سفر کرد تا نشستی را درباره تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی به منظور حل بحران سوریه برگزار کند.

 

در اوایل آوریل وزیر امور خارجه سوریه برای نخستین بار از سال 2011 میلادی به مصر سفرکرد.

کد خبر 1263986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha