برگزیدگان نخستین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در سنندج تجلیل شدند

برگزیدگان نخستین دوره مسابقه منطقه‌ای قرآن کریم همزمان با هفته سنه در مجتمع فرهنگی نور سنندج تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، نخستین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم و همزمان با هفته سنه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

 

این دوره از مسابقات با حضور خردسالان، نوجوانان و جوانان بود که در رشته‌های قرائت و تحقیق برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مسابقه در دو رشته یاد شده به رقابت پرداختند.

نخستین دوره مسابقات ویژه خواهران و برادران در رده سنی ۱۵ سال و ۱۵ تا ۲۵ سال بود که با استقبال بیش از ۱۱۰ شرکت‌کننده از استان‌های غرب کشور برگزار شد.

 

در این مسابقات، 110 قاری از هفت استان کشور شرکت داشتند که از این تعداد 35 نفر را خواهران و 75 نفر را برادران تشکیل می‌دادند.

براساس رقابت‌های صورت گرفته میان شرکت‌کنندگان، در مجموع 35 نفر به مرحله پایانی راه یافتند و در پایان از 23 قاری برتر این مسابقات تجلیل شد.

 

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در این آئین با تاکید بر اهمیت مانوس شدن افراد جامعه بویژه خردسالان و نوجوانان با قرآن کریم، اظهار کرد: این مهم موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد و فرزندانمان از آسیب‌ها در امان خواهند بود.

 

وی یادآور شد: هرکدام از ما براساس مسئولیتی که برعهده داریم باید صادقانه خدمت کنیم و با فراهم کردن زمینه مناسب ، جوانان و نوجوانان را به سمت معنویات و کارهای درست و نیک هدایت کنیم.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: باید قرآن را سرلوحه زندگی قرار دهیم و برای خدمت درست به مردم و کسب رضای خداوند از قرآن مدد بگیریم.

 

سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز در این مراسم سنندج را شهر مسجد و مناره‌ها دانست و گفت: در چنین شهری اجرای برنامه‌های قرآنی با وجود قاریان برجسته امری مهم است که شهرداری سنندج با استفاده از ظرفیت معنوی و فرهنگی این شهر، زمینه برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سنندج دارای سوابق تاریخی به لحاظ تمدن، فرهنگ، هنر و مسائل دینی است و با وجود مساجد در هر محله این شهر و قرآن‌های تاریخی و قاریان و حافظان برجسته می‌توان این ادعا را به اثبات رساند.



شهردار سنندج تصریح کرد:، نخستین دوره مسابقات قرآن کریم به صورت منطقه‌ای برگزار شد و سعی داریم دومین مرحله این مسابقات را سال آینده به صورت ملی و با حضور اساتید سراسر کشور برگزار کنیم.

 

در این مراسم برگزیدگان مسابقه منطقه‌ای قرآن کریم تجلیل شدند.

کد خبر 1264027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha