رونمایی از بسته گردشگری خراسان جنوبی در آینده نزدیک

شاه‌وردی با بیان اینکه بسته گردشگری خراسان جنوبی در آینده نزدیک رونمایی می‌شود، گفت: پاییز به عنوان فصل گردشگری خراسان جنوبی معرفی می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی- امروز (۱۱ اردیبهشت) در نشست خبری با اشاره به تهیه ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در سال گذشته، اظهار کرد: برای فصل گردشگری استان بسته‌ای آماده‌سازی شده که به زودی رونمایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این بسته قرار است پاییز را به عنوان فصل گردشگری خراسان جنوبی معرفی کنیم، افزود: برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف در این فصل برنامه‌ریزی خواهد شد تا اگر گردشگری در این بازه زمانی وارد استان می‌شود این رویداد را ببیند چرا که محصولات استراتژیک خراسان جنوبی در این فصل برداشت می شوند.

 

شاه‌وردی از برگزاری رویداد ملی کویر همزمان با فصل گردشگری استان خبرداد و گفت: خراسان جنوبی شرقی‌ترین استان کشور است و شعار «خراسان جنوبی شرق باشکوه» برازنده این خطه است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی گردشگری در استان نداریم، خواستار ورود اصحاب رسانه در این حوزه شد.

 

وی با بیان اینکه امسال برای مرمت و بهسازی بافت ته‌ده بیرجند حدود پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم، تصریح کرد: همچنین یک میلیارد تومان در خوسف و ۲ میلیارد تومان در بشرویه برای بهسازی بافت های فرسوده اعتبار اختصاص یافته است.

 

شاه‌وردی با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه مرمت آثار تاریخی بسیار اندک است و فقط می توانیم اقدامات نگهداری و حفاظت را انجام دهیم، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات میراث افزایش یافت اما اینقدر اعتبار ناچیز است که با این مبالغ جبران نمی‌شود و در حالت اضطراری می‌توانیم بناهای تاریخی را مرمت کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود اثر فاخری همچون قلعه تاریخی فورگ و روستای گردشگری افین اما پایین‌ترین اعتبار میراثی را در شهرستان درمیان داریم.

 

وی افزود: بیشترین آثار تاریخی ثبت ملی استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند قرار دارد اما سومین شهرستان به لحاظ دریافت اعتبارات میراثی است.

 

شاهوردی از آمادگی این مجموعه برای همکاری با خانه مطبوعات در راستای تولید محتوا در حوزه گردشگری خبرداد و گفت: میراث فرهنگی آمادگی دارد خانه آیت الله هادوی را که در مالکیت راه و شهرسازی است تحویل بگیرد و در قالب خانه خلاق مرمت و بازسازی کند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به هزینه‌کرد 150 میلیون تومان برای بازسازی خانه آیت الله هادوی در سال گذشته، متذکر شد: تاکنون جواب شفافی راه و شهرسازی در این حوزه به میراث نداده است و ما حاضریم به عنوان بهره‌بردار این خانه را بازسازی کنیم و مالک هم چنان راه و شهرسازی باشد.

 

وی با بیان اینکه خانه شریف بیرجند هنوز بطور کامل بهسازی نشده است، گفت: این خانه به بوتیک هتل تبدیل می‌شود و بعد از تکمیل بازگشایی خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی ویژه خبرنگاران رایگان می‌شود، ادامه داد: همچنین استفاده از مراکز اقامتی نیز به صورت ویژه شرایط آن فراهم می‌شود.

 

شاه‌وردی اعلام آمادگی کرد: در حوزه رسانه‌ از ایده‌ها و طرح‌هایی که موجب تولید محتواهای فاخر در راستای معرفی استان بشود، حمایت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کتابچه مفاخر استان در سه بخش چاپ شده است، بیان کرد: خراسان جنوبی دارای سرمایههای انسانی خوبی از جمله دانشمندان، پدران علوم مختلف و بزرگان زیادی است که مورد توجه قرار خواهند گرفت.

 

 

کد خبر 1264119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha