توسعه امکانات درمانی و بهداشتی در شهرستان‌های محروم خراسان جنوبی

موسوی میرزایی با بیان اینکه در شهرستان‌های محروم و کمتر برخوردار استان به طرز قابل توجهی امکانات درمانی و بهداشتی توسعه یافته است، گفت: حدود ۳۰ پروژه را قبل از سال جدید در خراسان جنوبی شروع کردیم که در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمد موسوی‌میرزایی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز (۱۱ اردیبهشت) در دیدار مدیران بخش سلامت استان با نماینده ولی فقیه که به مناسبت هفته سلامت انجام شد، اظهار کرد: بهداشت و درمان مقوله مهم و راهبردی است که در کشور ما حسب شرایط اجتماعی و اقتصادی با فراز و نشیب همراه بوده است.

 

وی با اشاره به سختی‌های سال ۱۴۰۱ در کشور، گفت: با این وجود سعی کردیم در حیطه‌های مختلف گام‌های موثری برداریم و پروژه بیمارستان خوسف که ۳۵ درصد پیشرفت داشت در یک سال گذشته به ۹۸ درصد رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پروژه‌های بیمارستان نهبندان، آشیانه بالگرد نهبندان، بیمارستان طبس و بیمارستان زیرکوه هم در سال ۱۴۰۱ شروع شد، افزود: حدود ۳۰ پروژه را قبل از سال جدید شروع کردیم که در دست اجرا است.

 

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه بخش پیوند و جراحی اطفال در بیرجند راه‌اندازی شده است، ادامه داد: پروژه آزمایشگاه بیمارستان رازی فعال است و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی بیان کرد: عملیات اجرایی بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا (ع)، ادامه داد: امسال این پروژه تعیین تکلیف خواهد شد که تحول خوبی در این حوزه ایجاد می‌شود.

 

موسوی میرزایی با بیان اینکه در شهرستان‌های محروم و کمتر برخوردار استان به طرز قابل توجهی امکانات درمانی و بهداشتی توسعه یافته است، گفت: در این مدت به طور متوسط به ازای هر یک ماه، یک ماه مطالبات را پرداخت و به روز کردیم.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی ۳۰ داروخانه در یکسال اخیر در سطح استان، عنوان کرد: اگرچه کمبودهای دارویی ناشی از مشکلات کلان کشور بود اما تلاش کردیم سطح دسترسی مردم به خدمات دارویی آسان باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه در خصوص حوزه دانشجویی، گفت: دیدگاه ما بر سخت‌گیری خارج از قاعده نیست چون نتیجه عکس می‌دهد اما صحن دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ عفاف و حجاب نسبت به گذشته تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد و با تقویت حوزه دانشجویی و فرهنگی تلاش شده تذکرات جدی را در دستور کار قرار دهیم تا خط قرمزها رعایت شود.

 

کاهش هزینه‌های درمان در حوزه ناباروری پیگیری می‌شود

علی ابابی- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار داشت: ۶۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

وی از شناسایی ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج نیازمند در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: درخصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج صندوقی با همین عنوان سال گذشته در سازمان بیمه سلامت شکل گرفت و تاکنون بالغ بر پنج میلیارد تومان هزینه برای افراد پرداخت شده است.

 

اربابی با اشاره به اینکه خدمات ناباروری در شهرستان فردوس و طبس گسترش یافته است. بیان کرد: کاهش هزینه‌های درمان در حوزه ناباروری دنبال می‌شود که دغدغه بزرگ مردم در حوزه درمان و تامین هزینه‌ها رفع شود تا جمعیت کشور به رشد مناسب برسد.

 

 

کد خبر 1264159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha