سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران  باید  نقطه عطفی در تمامی ادوار نمایشگاه باشد

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب پرشکوه ترین رویداد فرهنگی در کشور است، گفت: سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران باید نقطه عطفی در تمامی ادوار نمایشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، پوستر سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب ظهر امروز سه شنبه 12 اردیبهشت با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و اصحاب رسانه در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 

 

در ابتدای این مراسم «یاسر احمدوند»، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه برای حضور در مراسم رونمایی از پوستر سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امیدوارم این نمایشگاه، نمایشگاه موفق و پیش برنده اهداف جمهوری اسلامی ایران باشد؛ نهادهای مختلفی برای برپایی این نمایشگاه با ما همکاری کردند.

 

 

وی افزود: سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیستم اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

 

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: پوستر سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب از بین طراحی های بسیاری که هنرمندان برای این رویداد طراحی کرده بودند انتخاب شد.

 

 

در ادامه، «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم این همراهی رسانه ها تا پایان نمایشگاه کتاب تهران تداوم داشته باشد. سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نقطه عطفی در تمامی ادوار این رویداد باشد و امیدواریم این نمایشگاه با استقبال اهالی فرهنگ روزهای خوبی را برای مردم کشورمان به یادگار بگذارد.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس پوستر سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را رونمایی کرد.

 

 

 

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش های خبرنگاران درباره سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اینگونه توضیح داد: همه مردم می دانند که این رویداد و این نمایشگاه پرشکوه ترین رویداد فرهنگی در کشور است. نمایشگاه کتاب در واقع منحصر به فردترین نمایشگاه کشور است و هیچ جای دنیا سراغ نداریم که نمایشگاهی با این وسعت و عظمت برپا شود.

 

 

 

اسماعیلی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران یکی از با سابقه ترین نمایشگاه های فرهنگی در کشور است. امسال این نمایشگاه با مشارکت بسیار خوب و تمهیداتی که برای آن پیش بینی شده است به شکل خاصی برگزار می شود؛ تلاش داریم در این نمایشگاه با اجرای نظام یارانه ای علاقه مندان کتاب را مورد حمایت قرار دهیم و در گام اول طلاب، دانشجویان و روحانیون و اساتید دانشگاه را مورد حمایت قرار دهیم و سپس آن را به بخش های دیگر هم تسری دهیم.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ گزارش برپایی نمایشگاه کتاب تهران را به رییس جمهور خواهیم داد و تلاش می کنیم این رویداد را به مهمترین رویداد در تاریخ نمایشگاه های کتاب تهران تبدیل کنیم.

 

 

 

اسماعیلی با اشاره به استقبال گسترده از نمایشگاه کتاب تهران و حضور کشورهای خارجی در این رویداد گفت: در بخش خارجی استقبال خوبی از نمایشگاه شده و کشورهای زیادی نامزد میهمانی در این رویداد بودند و ما کشور تاجیکستان را به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران انتخاب کردیم؛ همچنین از کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای آسیای میانه در این رویداد حضور خواهند داشت. امیدوارم با استقبالی که از این نمایشگاه می شود مردم کشورمان روزهای پر نشاط فرهنگی را در نمایشگاه کتاب تجربه کنند.

 

 

 

وی با اشاره به حمایت دولت از ناشران کتاب گفت: چرخه حمایتی دولت از حوزه نشر تکمیل شده است و  امسال برای اولین بار 200 کتابفروش در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند در واقع نمایشگاه کتاب تهران اوج تجلی امیدآفرینی برای مردم است و دولت هم برای این کار مهم همه توان خود را به صحنه می آورد.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در بخش تولید کاغذ اتفاقات خوبی افتاده است و علی رغم همه محدودیت ها گام های خوبی را در این زمینه برداشته ایم. خود را در سرانه فرهنگی و اینکه کتاب ارزان در خدمت مردم قرار بگیرد؛ مسئول می دانیم و در این راستا ماموریت هایمان را به خوبی انجام خواهیم داد؛ وعده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم خودکفایی در کاغذ بود که طلیعه آن روشن شده است و امیدوارم به زودی این جشن را برپا کنیم.

 

 

کد خبر 1264336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha