حمایت از طرح‌های فرهنگی/ افتتاح فرهنگسرای بهمن  به زودی در یزد

همزمان با ایام گرامیداشت روز شوراها، اتوبوس خبر شورای اسلامی شهر یزد به همراه بازدید از پروژه های عمرانی و فرهنگی شهر یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، همزمان با ایام گرامیداشت روز شوراها، اتوبوس خبر شورای اسلامی شهر یزد به همراه بازدید از پروژه های عمرانی و فرهنگی شهر یزد برگزار شد.

 

در این مراسم که از پروژه های فرهنگسرای بهمن یزد، میدان صاحب الزمان (عج) یزد، بلوار شهیدان پارسائیان یزد انجام شد در خصوص پروژه های شهری یزد مباحثی مطرح شد.


سیفی در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: ما در قانون اساسی تاکید بر نظام شورایی داریم که هشت بندی قانون اساسی به آن تاکید دارد.

 

وی افزود: شوراها در نظام اجرایی کشور جایگاه بالایی دارد و در نظام اجرایی نیز در ادارات، سازمان ها و نهادها شاهد حضور این شوراها هستیم.

 

سیفی ادامه داد: ما در کوچکترین واحد سیاسی کشور با عنوان دهیار با انتخاب شورا و رای مستقیم مردم انتخاب می شود و در شهرهای بزرگ نیز این امر صورت میگیرد و شهرداران انتخاب می شوند.

 

رییس شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در رشد تولید و کنترل تورم نقش دارند و هر جامعه اجرایی کشور که توجه به کارگر را بیشتر به آن بپردازد شاهد رشد تولید خواهیم بود و اگر تولید رشد پیدا کند در مهار تورم نقش خواهد داشت.

 

وی همچنین با اشاره به روز معلم گفت: امروز هر هزینه ای در آموزش و پرورش انجام می شود در آینده پایه های رشد خواهد بود.

 

سیفی ادامه داد: یکی از بخشهای ما در زمینه حوزه های شهری است بلکه در سایر بخش های مختلف جامعه نیز نقش دارد و در قانون نیز وظایف شورا بسیار گسترده است.

 

وی بیان کرد: ما از دولت انتظار داریم که آنچه در قانون به عنوان وظیفه شوراها مشخص شده شرایط آن فراهم شود تا آنها ایفا شود.

 

سیفی بیان کرد: ما در شورای ششم پروژه های متعددی داشتیم که در سال ۱۴۰۰ تعدادی پروژه را به اتمام رساندیم و در سال ۱۴۰۱ میزان اعتبار ما ۲ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان شد که با توجه به اتفاقات در این سال بسیاری از هزینه ها در این زمینه صورت گرفت.

 

وی بیان کرد: سیل و تخریب منازل مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان، تصادف قطار، اغتشاشات از جمله اقداماتی بود که مورد توجه قرار گرفت و اعتبارات را در این زمین هزینه کردیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: علی رغم این اعتبار پیشبینی شده ما آن را به سه هزار میلیارد تومان رساندیم.

 

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان اعتبار را به چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش دادیم که هزار میلیارد آن تسهیلات است.

کد خبر 1264351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha