ضرورت انسجام گروه های مذهبی در برگزاری بزرگداشت های عالمان و مفاخرآستانه

آرنگ با تاکید بر ضرورت انسجام گروه های مذهبی در برگزاری بزرگداشت های عالمان و مفاخر آستانه اشرفیه گفت:آستانه اشرفیه بخاطر مذهبی بودن در حوزه عفاف و حجاب خوب عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام احمدطیبی_امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه امروز(سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت) در  جلسه شورای فرهنگ عمومی که با محوریت عفاف و حجاب و بزرگداشت آیت الله امینیان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای طرح سراسری عفاف و حجاب با اولویت طرح تبیینی، همکاری همه افراد و به ویژه مسئولین ذی ربط لازم وضروری است.

خسرو آرنگ_سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه نسبت به شهرهای دیگر در حوزه رعایت عفاف و حجاب پیشرو می باشد گفت: طبق آماری که از سطح استان گیلان داریم آستانه اشرفیه به دلیل مذهبی بودن و رعایت دستورالعمل و آیین نامه ها نسبت به دیگر شهرهای استان در رعایت عفاف و حجاب، موفق تر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از ابلاغیه ارجاعی به دستگاه ها از سوی شورای امنیت کشور است افزود: انتظار است دستگاه ها با رعایت دستورالعمل و اجرای آیین نامه ها جوابگو نیاز های مخاطبین باشند.

آرنگ همچنین خواستار عملکرد جدی دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب شد و تصریح کرد: دستگاه ها هر یک با وجود مخاطبین در سنین مختلف، چهره‌های شاخص و اثرگذار، نخبه در این حوزه بیش از پیش فعال باشند.

وی در ادامه با تاکید به شورای فرهنگی در خصوص تنظیم تقویم مناسبت ها و برنامه ریزی آن، از بزرگداشت آیت الله امینیان خبر داد و گفت: گروه های مذهبی از پراکندگی ها خارج شوند و با انسجام هرچه بیشتر برنامه و بزرگداشت برای بزرگان و فرهیختگان برنامه ریزی و اجرا کنند تا آستانه اشرفیه پیشتاز شهرهای دیگر استان گیلان باشد.

حجت الاسلام سروش_معاون دادگستری شهرستان آستانه اشرفیه نیز از طرح حضور قاضی در مدارس در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: با برگزاری کلاس ها و کرسی های آزاد اندیشی در تلاش هستیم ضمن آشنایی با افکار مخاطب  روشنگری در حوزه های مختلف حقوقی_ فرهنگی بالاخص عفاف و حجاب داشته باشیم.

گفتنی است، در این نشست تصمیم گرفته شد تا با تشکیل ستادی در خصوص مراسم بزرگداشت آیت الله امینیان این عالم ربانی (نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه ) و برنامه ریزی زمان و مکان مراسم و چگونگی اجرای آن به صورت ویژه تشکیل شود.

کد خبر 1264369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha