مساجد تبدیل به پایگاه های قرآنی شوند

حجت الاسلام نخعی‌پور گفت: هیئت امنای مسجد باید از فعالیت های قرآنی فرزندانِ اهل مسجد در مدرسه یا منزل بچه ها تقدیر و قدردانی کنند تا مساجد تبدیل به پایگاه های قرآنی شوند.

حجت الاسلام علیرضا نخعی‌پور –استاد حوزه و دانشگاه- در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص  لازمه تحقق تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی مدنظر رهبری اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد محل رفت و آمد انسان هایی است که نسبت به مسائل دین دغدغه دارند لذا این افراد اگر بدانند در این مکان قصد اقدامات فرهنگی در راستای کمک به دین داریم به طور قطعی پای کار خواهند آمد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خراسان  گفت: مسجد را باید افرادی مدیریت و به روز کنند تا از آن استفاده کرد؛ به عنوان مثال در مسائل قرآنی شاید نیاز به منابع انسانی و مالی داشته باشیم، در این مساجد افراد خوب و دغدغه مند که به لحاظ مالی تمکنی دارند را باید پیدا کنیم تا برای پیگیری یک طرح قرآنی ارائه شده کمک کنند.

 

نخعی‌پور با بیان اینکه مسجد این ظرفیت را دارد که انسان های مدنظر را برای ایجاد پایگاه های قرآنی احصاء کند، افزود: برگزاری جلسات قرآن و کرسی های قرآن، تفسیر و تدبر به رشد فرهنگ قرآنی کمک می کند که در یک پایگاه قرآنی مباحث معرفتی مهم هستند و باید باشد.

 

به گفته وی برای ایجاد پایگاه های قرآنی در مساجد بهتر است کلاس های قرآنی و کرسی های تفسیر و تدبر و تلاوت بعد از اقامه نماز و یا به اقتضای مسجد و محل در ساعاتی دیگر برگزار شود.

 

حجت الاسلام نخعی‌پور با تاکید بر ورود جوانان و نوجوانان به عرصه های قرآنی هر مسجد، گفت: همچنین هیئت امنای مسجد باید از فعالیت های قرآنی فرزندانِ اهل مسجد در مدرسه یا منزل بچه ها تقدیر و قدر دانی کنند تا مساجد تبدیل به پایگاه های قرآنی شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1264425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha