زنی که جایگاه و موقعیت خود را شناخت باید در خانواده  کنش گر باشد/حاج قاسم مکتب مقاومت بود و زنان مقاوم ترین انسان ها و مظهر مقاومت هستند

حجت الاسلام و المسلمین امامی گفت: زنی که جایگاه و موقعیت خود را شناخت باید در جامعه، خانواده کنش گر باشد و زن توان این را توان دارد که تربیت کند و ترببیت مهم ترین شئون انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی، امروز صبح، (۱۴ اردیبهشت ماه) در رویداد دختران حاج قاسم که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در این عصر تاریخی ما دو وظیفه مهم داریم، یکی تبیین جایگاه انسان و زن از نگاه متعالی اسلام است و دیگری تبیین بلایی است که تمدن منحط غرب بر سر انسان و زن آورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی؛ افزود: غرب برای این که انسان را از سرمنشأ اصلی خود جدا کند بر اساس نظریه ای که نه بنیه دارد و نه اثبات شده، انسان را نتیجه یک تصادف می داند.

وی عنوان کرد: در نظر غرب انسان همان حیوان است که کمی باهوش تر می باشد و هیچ ارتباطی با عالم معنا و آسمان ندارد و لذا با این دیدگاه تمدن غالب در اختیار کسی باید باشد که قدرت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: غربی ها چون انسان را حیوانی بیش نمی دانند ، لذا تنها به فکر جواب دادن به غرائض حیوانی او هستند و بر این اساس برای رسیدن انسان به شهوت و غرائض ریل گذاری می کنند.

این مسئول تصریح کرد: در این راستا با دید مادی و حیوانی به انسان نگاه می کنند به فکر جواب دادن به خواسته های حیوانی او هستند و البته به بن بست خوردند و امروز محقیقین با انصاف شان هم این مسائل را بیان می کنند و این را باید به مردم تبیین کنیم.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: در تفکر غربی انسان به شکم و شهوت خود فکر می کند و باید مثل یک حیوان درنده به جان مردم بیفتد و بدرد، ملاک ارزش گذاری انسان از دیدگاه غربی چیست؟.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: اسلام انسان را دردانه و آیینه زیبایی، دانایی و نیکویی خداوند و خلیفة الله می داند و اگر سراغ انسان شناسی که قرآن و اسلام داعیه دار آن است برویم و بتوانیم خودمان را کشف کنیم به بالاترین لذت ها دست خواهیم یافت.

وی گفت: دنیای غرب که امروز به نام فمینیسم ادعای این را دارد که می خواهد از حقوق زنان دفاع کند، یک زن در تاریخ شان نظیر حضرت زهرا، زینب، معصومه سلام الله علیهنّ ندارند و در اسلام علمای بزرگ، مفسرین قرآن و فیلسوف ها آرزوی شان این بود خاک پای حضرت معصومه (س) باشند.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: ما با صدای بلند باید به کل تاریخ و دنیا این را برسانیم که اگر شما انسان شناسی و زن شناسی مانند اسلام را دارید بیاورید و اگر قرآن ادعای تحدی در آیات و سوره ها را دارد معارف اسلامی هم این گونه است و بانوان ما در قله انسان شناسی قرار دارند.

وی ادامه داد: زنی که جایگاه و موقعیت خود را شناخت باید در جامعه، خانواده کنش گر باشد و زن توان این را توان دارد که تربیت کند و ترببیت مهم ترین شئون انسانی است و خداوند این وظبفه مهم را به زنان داده و این زن است که می تواند تربیت جسمی و روحی انسان را به عهده بگیرد و به همین دلیل اسلام مادر را " اُمّ" ریشه معرفی می کند و می گوید؛ بهشت زیر پای مادر است و لذا هر انسانی بخواهد به قله برسد باید اول جایگاه مادر درک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: به خاطر قدرت بیشتر زنان است که شیطان روی آن ها سرمایه گذاری کرده است و زنان اگر قدر و منزلت خود را بدانند مسیر هدایت می شوند.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) می فرمود؛ ما شما زنان را به رهبری خود قبول می کنیم، گفت: زنی که می خواهد کنش گری کند و در جامعه موثر واقع شود، باید جامعه و محیط برای او امن باشد.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: کیفیت کنشگری زنان و دختران بر اساس اصول و مبانی باید به جامعه تبیین شود و این که اسم این رویداد دختران حاج قاسم نام گذاری شده است این است که سردار سلیمانی مرد میدان، عمل و اقدام بود و لذا در وجود وی ترس و خوفی از غیر خدا وجود نداشت و این هدف دشمن و شیطان است که ترس را در وجود انسان ها حاکم کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: رهبر انقلاب از سردار سلیمانی به عنوان مکتب یاد می کنند، و حاج قاسم مکتب مقاومت بود و زنان مقاوم ترین انسان ها و مظهر مقاومت هستند به شرطی که قدر و منزل خود را بدانند.
کد خبر 1264580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha