سلامتی واقعی برای انسان سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک در پیش از خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه سلامتی را در حقیقت سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی دانست و به تعیین پزشک خانواده توسط خانواده ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، دکتر عباس افشار رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک در سخنرانی پیش از خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: تا ۱۵ اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و شعاری که مطرح شده برای هفته «سلامت سلامتی برای همه با پزشک خانواده» تعریفی که ما از سلامتی، سلامتی جسمی روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی افزود: وقتی ما چنین تعریفی از سلامت می کنیم باید ارائه خدمت ما در قالب این تعریف بگنجد، سلامت فقط در تعریف سلامت جسمی نیست و درمان هم به معنای پزشک و دریافت دارو نیست بلکه یک خانواده باید پزشک را به عنوان پزشک خانواده در نظر بگیرد این موضوع جاده های کشور است انشالله به زودی زود در سطح کشور انجام بگیرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک گفت: تعریفی که نسبت به سلامت وجود دارد یک تعریف جامع و کامل است مردم هم باید نسبت به پزشک خانواده و همه پزشکان نیست باید در جهت انجام رسالت خود کوشی باشد.

افشار با اشاره به موضوع جوانی جمعیت بیان داشت: یکی از بحران های پیشروی حال حاضر کشور کاهش جوانی جمعیت و رفتن کشور به سوی مسن سالی است که برای رفع مشکل بایستی هم ملت و هم دولت دست به دست هم دهند تا این بحران از کشور دو شود.

کد خبر 1264733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha