توسعه نیازمندی های ارتباطی مازندران با هدف پویایی اقتصادی یک ضرورت است

حسینی پور با بیان اینکه سالانه ۴۰میلیون گردشگر در مازندران حضور می یابند و باید ارتباطات این استان برای پاسخگویی به نیاز این جمعیت شناور توسعه یابد، گفت: همچنین توسعه نیازمندی های ارتباطی مازندران با هدف پویایی اقتصاد استان یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور-استاندار مازندران- امروز( ۱۶اردیبهشت) در همایش توسعه فیبر نوری مخابرات که با حضور مدیرعامل مخابرات کشور در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۳شهید والامقام کربلای خانطومان سوریه و ۱۰هزار و ۴۴۰شهید دوران دفاع مقدس استان اظهار کرد: شهدای خانطومان شهدای بین المللی محسوب می شوند و در کل دنیا نام و یاد این شهدا ذکر شده است.

 

وی با بیان اینکه تقارن این همایش با سالرزو شهدای خانطومان این که ما چه در جبهه مقاومت و چه در داخل کشور(نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران) به دنبال اعتلای این نظام هستیم، افزود: توسعه فیبر نوری و فضای ارتباطی در طول مسیری است که شهدای راه اسلام برای بالا بردن پرچم نظام مقدس اسلامی از جان خویش گذشتند و جوانان نخبه نیز با تلاش در راستای رشد و توسعه تکنولوژی در این مرز و بوم ادامه دهنده راه شهدا هستند.

 

حسینی پور با بیان اینکه یکی از مهمترین وعده های دولت سیزدهم وعده ۲۰میلیون پرت فیبر نوری بوده،‌گفت: در راستای اجرای این سیاست دولت برنامه ریزی های مفصلی در وزارت ارتباطات انجام شد و امروز شاهد تحقق بخشی از این وعده در مازندران هستیم.

 

وی با بیان اینکه ارتباطات در جهان امروز یک ویژگی ممتازی پیدا کرد و در همه شئون زندگی مردم نقش دارد، ادامه داد: امروز ارتباطات لایه های سنی نمی شناسد از مهدکودک تا سنین بالا همه اقشار مردم از خدمات ارتباطات در موضوعات مختلف بهره مند می شوند.

 

حسینی پور به نقش انکار ناپذیر ارتباطات در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت: قطعا توسعه فیبر نوری و ورود به مدیریت دیجیتال موجب تسهیل در حکمرانی، حکمرانان در عصر حاضر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امروز ارتباط دقیق و منظمی بین توسعه ارتباطات و حکمرانی ها در جهان وجود دارد،‌اظهار کرد: یکی از نتایج انفجار اطلاعات و ارتباطات سختی هایی است که در حکمرانی جهانی اتفاق افتاده است، حکمرانان جهان از توسعه ارتباطات امروز می بایست روش های نوین مدیریتی را ارائه کنند.

 

استاندار مازندران گفت: ما در انقلاب اسلامی براساس رهنمودهای امامین انقلاب شاهد توسعه عادلانه ارتباطات در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم و کم برخوردار هستیم. قبل از انقلاب فقط هفت درصد روستاها از ارتباطات برخوردار بوده اند و امروز به برکت انقلاب ۱۰۰درصد برخورداری روستاهای استان از ارتباطات را شاهدیم.

 

وی با بیان اینکه سالانه ۴۰میلیون گردشگر در مازندران حضور می یابند و باید ارتباطات این استان برای پاسخگویی به نیاز این جمعیت شناور توسعه یابد، افزود: اگر وضعیت توسعه مخابراتی و ارتباطی در استان مازندران مطلوب شود رضایتمندی در سطح کل کشور رقم می خورد.

 

حسینی پور خواستار توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه خزر و cisشد و گفت: توسعه نیازمندی های ارتباطی مازندران با هدف بهره مندی درست از کریدور شمال به جنوب یک ضرورت است.

 

وی بااشاره به بنادر استراتژیک مازندران،‌افزود: پویایی اقتصاد در این خطه از شمال کشور نیازمند توسعه ارتباطات دیجیتال است.

کد خبر 1264844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha