بیش از ۵۰۰ اثربه پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی رسید

فلاح لاله زاری گفت: بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره داستان کوتاه رضوی به پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی به میزبانی استان سمنان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، فرشید فلاح لاله زاری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا (ع) با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی را برگزار کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان «ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای» ،«شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت»،«   فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی»،« ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب عامه‌پسند و دارای ظرفیتِ داستان» و«جریان‌سازی فرهنگی و بسترسازی جهت شناسایی چهره‌های مستعد و علاقه‌مند در جهت تولید آثار فاخر ادبیات رضوی» را از اهداف برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی عنوان کرد.

 

وی داستان وطرح رمان را از بخش های جشنواره اعلام کردوافزود: جشنواره ملی داستان رضوی با موضوعات «شخصیت، سیره، تاریخ و معارف امام رضا(ع)»،«فرهنگ عامه و امام رضا (ع)»،« تبلور سخنان حضرت رضا (ع) در جامعه ایرانی»،«زیارت و خاطرات آن»،« امام رضا (ع) و تمدن آینده اسلامی ـ ایرانی» و« امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی، شهدا و جبهه مقاومت» برگزار شده است.

 

فلاح لاله زاری با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره داستان کوتاه رضوی و طرح رمان رضوی ارسال شده است اظهارداشت: آیین اختتامیه و معرفی برترین های جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی سی ام اردیبهشت در سمنان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به میزبانی این استان در جشنواره داستان کوتاه رضوی «کبوتر حرم» اشاره داشت و افزود: برگزاری و میزبانی این تعداد جشنواره در استان سمنان موجب شناسایی و تقویت جریان داستان نویسی شده است و برکات فراوانی برای این استان داشته است.

کد خبر 1264949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha