عدم نگاه عمل گرایانه به توافق نامه ها باعث شده است انتفاع اقتصادی لازم را از آنها نبریم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق نامه های بین ایران و کشورهای منطقه گفت: عدم نگاه عمل گرایانه باعث شده است که ما انتفاع اقتصادی لازم را از این توافق نامه ها نبریم.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با تقویت مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای منطقه گفت: سفر رییس جمهور به کشورهای منطقه فتح بابی برای گسترش ارتباطات منطقه ای بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هدف است. آنچه در این رابطه مهم است، این است که بعد از این سفرها در راستای اجرای توافقنامه هایی که بین روسای جمهور یا وزرا و مسئولان مختلف امضا می شود، گام موثر برداشته شود تا ما بتوانیم از این قرارداد انتفاع اقتصادی و رشد تجاری و سایر خواسته های مشترک مان را ببریم.

 

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث توافقنامه ها و قراردادها میان دو کشور نیازمند نگاه عمل گرایانه هستیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم توافق نامه هایی که فیمابین روسای جمهوری ایران و روسیه، چین، سوریه، قطر و سایر کشورها بسته می شود، جنبه عملی و اجرایی پیدا کند چرا که ما با این کشورها همراهی، همسویی و تعامل خوبی داریم و می توانیم در این حوزه ها موفق عمل کنیم.

 

 

 

وی تاکید کرد: متاسفانه رویکردها در این زمینه عمل گرایانه نیست. شاهد هستیم که در مقام عمل توفیقات آنچنانی حاصل نمی شود. باید کمیسیون های مشترک و روسای این کمیسیون ها وارد عمل شوند و با ارتباطی که برقرار می کنند و هماهنگی هایی که صورت می گیرد برای اجرای این توافقنامه ها تلاش کنند و زمینه های اجرایی شدن آنها را دنبال کنند.

 

 

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم نگاه عمل گرایانه به توافق نامه ها و کم تحرکی کمسییون های مشترک باعث شده تا از انتفاع اقتصادی، تجاری و مشارکت های منطقه ای کم بهره باشیم.

 

کد خبر 1266086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha