تمامی مدارس باید شرایط مطلوب تربیتی وآموزشی را داشته باشند

سیاهکالی مرادی با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی گفت: در هر جای استان، مدرسه ای وجود دارد، باید اینگونه احساس شود این مدرسه شرایط مطلوب را برای امر تربیت و آموزش دارد و نباید مدارس درجه یک و دو شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین- در آیین بزرگداشت مقام معلم که امروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت) در سالن اجتماعات شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهدا برای حفظ جمهوری اسلامی و کشور ایران از جان خود گذشتند باید اینها را برای دانش آموزان تبیین کرده و توضیح دهیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در بحث عدالت آموزشی، قرارگاهی شکل گرفته و هر هفته به اتفاق شورای معاونان جلسه برگزار می شود و هر کسی در هر جای استان، مدرسه ای در کنار منزلش قرار دارد، باید احساس کند این مدرسه شرایط مطلوب را برای امر تربیت و آموزش دارد و نباید مدارس درجه یک و دو شوند و عده ای تمایل داشته باشند فرزندان شان در مدارس خاصی تحصیل کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدارس فنی و حرفه ای عنوان کرد: در سال گذشته در استان در حوزه آموزش متوسطه و فنی حرفه ای، ۱۴ میلیارد تومان برای به روز کردن هنرستان ها هزینه کردیم و هدف این است مدارسی در تراز نظام داشته باشیم و دانش آموزان استفاده لازم را از این فضا ببرند و همچنین هفت هنرستان فنی هم در جوار شهرک های صنعتی ایجاد خواهیم کرد.

 

سیاهکالی مرادی تأکید کرد: آموزش حضوری موضوع مهم دیگری است که باید به این سمت حرکت کرده و در این زمینه آموزش و پروش موفق بیرون آمده و بر این امر تأکید دارد که دانش آموزان باید در بستر مدرسه و فضای مدرسه درس بخوانند.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزشی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه تربیت بدنی،، ۴۰ چمن مصنوعی و سه سالن ورزشی در ۱۴ تا ۱۵ ماه گذشته به بهره برداری رسیده که در این مدت به اندازه ۱۲ سال گذشته افزایش سرانه ورزشی داشتیم که میزان کم سابقه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری مسابقات برای فرهنگیان و دانش آموزان، برگزاری کارگاه های توانمندسازی معلمان و راه اندازی مرکز سلامت دهان و دندان برای دانش آموزان از دیگر اقداماتی است که در این دولت صورت گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: در بحث بازماندگان از تحصیل ۹۶۱ دانش آموز شناسایی شده بودند که مهر ماه نتوانسته بودند به مدرسه بروند که ۷۰ درصد به تحصیل بازگشتند که اتفاق بزرگی بود و این امر در استان مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

 

سیاهکالی مرادی به اجرای نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد و یادآور شد: در استان قزوین ۱۴ هزار و ۹۴۳ معلم مشمول رتبه بندی شدند و این کار شکل گرفت البته یکسری از همکاران اعتراضاتی داشتند که هیئت ممیزی شکل گرفت و هر فردی اعتراض دارد در زمان مشخص مدارک را بارگذاری می کند و رسیدگی به مشکلات و شکایات انجام می شود.

 

کد خبر 1266147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha