ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه به‌صورت ویژه در دهه کرامت

حجت الاسلام احمدی،گفت: در دهه کرامت بصورت ویژه موضوع ترویج فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان  کرمانشاه با اشاره به برنامه های دهه کرامت،گفت: ده روز آغازین ماه ذی القعده که فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) است با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است .

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه  با اشاره به دلیل نامگذاری این ایام بعنوان دهه کرامت، افزود:دلیل این نامگذاری ولاددت باسعادت شاخصترین فرزندان امام هفتم، حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است. این بزرگواران مظهر کرامت انسانی و منزّه ازهرگونه پستی و فرومایگی و مجهز به سالح تقوی و پرهیزگاری بودند . هرچند امام هفتم، موسی بن جعفر (ع) فرزندان زیادی داشتند که از جور زمانه به هر طرفمتواری و پراکنده شدند، اما از این میان حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) آموزگاران کرامت و انسانیت در تمام قرون و اعصار شدند و ارزش وجودی شان برای همیشه تاریخ زنده و ماندگار است . 

 

وی خاطر نشان کرد: دهه کرامت تجلی کرامت انسانی در وجود شاخص ترین فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) و نویددهنده‌  ادامه حیات اسلام و ارزش ‌های انسانی در سایه آموزه‌های دینی و قرآنی است.


حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد: هر سال در ایام دهه کرامت خدام رضوی با پرچم متبرکه امام مهربانی امام رضا(ع)  به کرمانشاه می آیند و میهمان این خطه شهید پرور هستند که امسال نیز به رسم ادب میزبان این خدام رضوی خواهیم بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ، اظهار کرد: برگزاری برنامه ها مختلف جشن و شادی در سطح استان  بخصوص بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایا  سرکشی خدام امام رضا (ع) به خانواده شهدا، جانبازان ،حضور در بیمارستان ها ،برپایی جشن و سرور باحضور  مداحان اهل بیت در هیئت های مذهبی، تجلیل  ازدختران در دهه کرامت،آشنایی دختران با فلسفه حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری،حضور خدام رضوی در بین مردم ، حضور در برخی شهرستانها از مهمترین برنامه های این دهه است.

 

وی در پایان گفت: در این دهه باید به‌دنبال افزایش محبت اهل‌بیت(ع) بین مردم باشیم و دهه کرامت دارای یک ریشه اعتقادی و فرهنگی بوده که فرصت خوبی برای ترویج معارف دینی و آشنایی بیشتر جوانان با آموزه های دینی است.

کد خبر 1266199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha