لزوم هم افزایی دستگاه های فرهنگی در برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان

حجت الاسلام خزاعی خواستار هم افزایی دستگاه های فرهنگی در برگزاری مسابقات قرآنی شد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان کار ارزشمند کانون های فرهنگی هنی مساجد است و قرآن را از مهجوریت خارج و به اعتلای فرهنگ آن کمک می کند.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی –امام جمعه نهبندان- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص برگزاری مسابقات مدهامتان در مساجد اظهار کرد: برگزاری این نوع مسابقات به ترویج فرهنگ قرآنی و مفاهیم آن کمک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال بر تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه های قرآنی تاکید کردند، افزود: برگزاری مسابقات مدهامتان کار ارزشمند کانون های مساجد است و قرآن را از مهجوریت خارج و به اعتلای فرهنگ آن کمک خواهد کرد.

 

حجت الاسلام خزاعی بر اهمیت دادن بیشتر مساجد و کانون های مساجد بر روخوانی و روانخوانی و مسابقات قرآنی تاکید کرد و افزود: این نوع مسابقات جاذبه ای برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد هم است و طبق وظیفه مندی که کانون های مساجد دارند باید راهکارهایی را به کار بگیرد تا مساجد برای جوانان جذاب باشد.

 

وی خواستار اطلاع رسانی دقیق برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان توسط مساجد و کانون های فرهنگی هنری شد و گفت: برای این مهم از نیروهای نوجوان و جوان مسجد باید استفاده کرد، همچنین تهیه کردن امکانات ورزشی در مساجد سبب پیوند نوجوانان با مسجد خواهد شد.    

 

امام جمعه شهرستان نهبندان با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هم کمک می‌کند، ادامه داد: هر چیزی که گرایش به قرآن را بیشتر کند از جمله برگزاری مسابقات قرآنی که کاری ستوده است می تواند ایجاد اشتیاق کند.

 

وی خواستار هم افزایی بین دستگاه های متولی امر فرهنگ در برگزاری مسابقات قرآنی شد و افزود: همه مساجد باید در راستای تاکیدات رهبری هر شب تلاوت قرآن را در دستور کار داشته باشند و هفته ای یک بار هم تفسیر قرآن باشد، این مهم در مساجد شهرستان نهنبدان در دستور کار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1266507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha