گردشگری در تولید و اشتغالزایی اثرگذار است/آموزش لازمه توسعه گردشگری

مهرزاد گفت: گردشگری سومین صنعت پردرآمد جهان است که در تولید و اشتغالزایی نقش اثرگذاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، منصور مهرزاد سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: موضوع گردشگری یک موضوع جهانی است که در بحث تولید و اشتغال‌زایی اثرگذار است و بعد از نفت و صنعت خودرو بعنوان صنعت سوم پردرآمد جهان شناخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کردستان از استان‌های گردشگرپذیر کشور است، افزود: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین کردستان زمینه‌ساز پذیرش، ۳۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

 

مهرزاد با اشاره به اینکه سعی داشته‌ایم کولبران را به عنوان راهنمای تور یا اشتغال در مراکز بوم گردی سوق دهیم، افزود: این مهم نویدبخش تقویت گردشگری در مریوان و کاهش پدیده کولبری است.

 

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان زریوار را قطب گردشگری بی‌نظیری در استان خواند و استقرار تاسیسات گردشگری در روستاهای حاشیه زریوار برای استفاده از امکانات زریوار را از برنامه‌های میراث فرهنگی استان برای هدایت گردشگران به روستاهای اطراف زریوار خواند.

 

وی اعلام کرد: باید جاذبه‌های گردشگری مریوان را با حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگی و ورزشی و مذهبی ترکیب کرد تا گردشگر فقط به جهت خرید وارد مریوان نشود و از تمامی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و ورزشی این شهرستان بهره ببرد.

 

مهرزاد اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش لازمه توسعه گردشگری است و باید به این دو مقوله اثرگذار در امر گردشگری بیش از پیش توجه شود.

کد خبر 1266584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha