رشد ۳/۵ درصدی بیمه شدگان و کاهش ۵۰ درصدی مقرری بگیران در آران و بیدگل

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل از رشد ۳/۵ درصدی بیمه شدگان و کاهش ۵۰ درصدی مقرری بگیران تامین اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، محمد جعفری در جمع نمازگزاران در برنامه «دورهمی» مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل گفت: تعداد کل جامعه هدف شعبه تامین اجتماعی آران و بیدگل اعم از بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیتی بالغ بر ۸۴ هزار نفر است.

 

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: تعداد بیمه شده اجباری شاغل در کارگاه های حقوقی و حقیقی ۱۸ هزار و ۲۹۱ نفر است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۹۴ نفر مرد و ۲ هزار و ۵۹۷ نفر زن هستند.

 

جعفری ادامه داد: علیرغم اینکه طی سال های اخیر اکثر صنایع و کارگاه ها در تحریم های ظالمانه قرار داشته و این تحدید علیه نظام جمهوری اسلامی باعث شد که به فرصت طلایی تبدیل شود که صاحبان صنایع و کارگاه ها در قالب اشخاص حقوقی و حقیقی بطور شبانه روز در سنگر اقتصاد فعالیت مستمر داشته باشند.

 

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل افزود: بر همین اساس با تلاش صاحبان صنایع و همراهی و تعامل مسئولین شهرستان آران و بیدگل آمار بیمه شدگان در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به رشد ۳ و نیم درصدی رسید. این موضوع بیانگر آن است که منطقه دارالشهدای آران و بیدگل مستعد هر گونه پیشرفت و تکامل در زمینه های اقتصادی است.

 

جعفری در خصوص جذب نیروی کار و اشتغال این شهرستان گفت: در اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد مقرری بیمه بیکاری به بیش از یک هزار نفر رسیده بود ولی با یاری خدا و تلاش صاحبان صنایع و توسعه واحدهای صنعتی و همچنین همکاری اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی این تعداد، با کاهش ۵۰ درصدی به زیر ۵۰۰ نفر کاهش یافت و در آینده نزدیک، این رقم کاهش قابل ملاحظه ای را خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ارتباط با بیمه فراگیر خانواده ایرانی این شعبه در اکثر مجامع اعم از دولتی و غیر دولتی و نهادها و با برگزاری میز خدمت در مصلی های نماز جمعه در سطح شهرستان، مساجد ، مراکز دانشگاهی و بخش های مرکزی و کویرات آران و بیدگل با اطلاع رسانی وسیعی که انجام شد، تعداد قابل توجهی از جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی مشمول بیمه فراگیر خانواده ایرانی اعم از سرپرست خانواده ، زنان خانه دار و دانشجویان شدند.

 

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل در بخش پایانی سخنانش تعداد کل مستمری گیران شهرستان آران و بیدگل را  ۸ هزار و ۲۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت، آعاز شده و همچنین مابه‌التفاوت فروردین‌ماه نیز بر اساس جدول زمان‌بندی و در همان روز، با فاصله چند ساعته واریز خواهد شد.

 

برنامه «دورهمی» مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل که چهارشنبه هر هفته میزبان یکی از دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان آران و بیدگل است؛ این هفته با برپایی میز خدمت اداره تامین اجتماعی و با حضور رئیس و کارشناسان این اداره برپا شد.

کد خبر 1266587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha