مسئولین اقتصادی بر بازار قیمت ها نظارت داشته باشند/ شهرستان جیرفت با کمبود امام جماعت مواجه است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: مسئولین اقتصادی باید بر بازار قیمت ها نظارت داشته باشند و قیمت ها را کنترل کنند چرا که افزایش قیمت ها آثار اجتماعی، امنیتی و اخلاقی به دنبال دارد و اخلاق ها را فاسد می کند، انسان ها را عصبانی می کند پیمان ها را سست می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۲اردیبهشت ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ نورانیت قلب در عیادت از بیماران، ادای قرض، شرکت در تشییع جنازه، تهیه کفن برای خودش و اموات است.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: انسان وقتی به دنیا می آید قلبش پاک و صادق است و بر اساس فطرت الهی به دنیا می آید اما خانواده، دوستان و اکنون فضای مجازی، ماهواره ها و تبلیغات سوء انسان را به آلودگی گناه دچار می کند و قلبش تاریک می شود.
وی ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) ابراز کرد: آن حضرت در موقعیتی قرار گرفت که توانست معارف قرآن کریم و دین را برای بشریت عرضه کند و امروز بشریت مدیون تلاش های علمی امام صادق (ع) است.
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) برای حفظ دین و معارف اهل بیت (ع) به تربیت شاگرد و بیان مباحث دینی پرداختند.
خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: مسئولین اقتصادی باید بر بازار قیمت ها نظارت داشته باشند و قیمت ها را کنترل کنند چرا که افزایش قیمت ها آثار اجتماعی، امنیتی و اخلاقی به دنبال دارد و اخلاق ها را فاسد می کند، انسان ها را عصبانی می کند پیمان ها را سست می کند و امانت ها از بین می برد و باعث ناامنی می شود.
وی با بیان این مطلب که فساد به تعبیر مقام معظم رهبری اژدهای هفت سر است، تصریح کرد: مسئولین باید با تمام تلاش این مفاسد را از بین ببرند و وظیفه سنگینی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده دارند.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: حوزه های علمیه امام صادق (ع) باید رونق داشته باشند و رونق حوزه های علمیه به این است که والدین، مدیران و معلمین به دانش آموزان توصیه کنند یکی از رشته های انتخابی خود را رفتن پای درس امام صادق (ع) باشد و این راه نورانی را انتخاب کنند.
امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که با کمبود امام جماعت و مبلغ مواجه هستیم، اظهار کرد: از میان ۸۰ مسجد مرکز شهر جیرفت حدود ۲۰ مسجد امام جماعت دارد و در مساجد روستاهای شهرستان نیز به طور انگشت شمار مبلغ داریم.
وی با اشاره به این که در سالگرد فتح آندلس قرار داریم، عنوان کرد: در قضیه آندلس عبرت های بسیاری وجود دارد مسلمانان ۸۰۰ سال بر آنجا حاکم بودند و عواملی از جمله ایجاد اختلاف، فساد اخلاقی و بی توجهی به علم و دانش بر فروپاشی حاکمیت مسلمان آندلس نقش داشت.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: ایران قوی در پرتو علم و دانش محقق می شود و دشمن می خواهد جوانان ما به دنبال دانش و علم نباشند.
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد این مهم به این دلیل است که جوانان ما در دهه های اخیر در علم و دانش پیشرفت کردند و امروز باید قدرت علمی خود را حفظ کنیم.

کد خبر 1266716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha