تشریح برنامه های سوگواری رئیس مذهب جعفری در جهرم

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به برنامه های سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، به تشریح اهم این برنامه ها با حضور اهالی مومن و محب اهلبیت(ع) در شهرستان جهرم پرداخت.

حجت الاسلام فتح الله دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: در فرهنگ دینی ما، «عزاداری» یکی از برنامه هایی است که نشان دهنده پیوند و دوستی شیعه با اولیای دین و امامان معصوم(ع) بوده و این یعنی یاد رحلت و شهادت آنان را گرامی داشتن، در سوگ آنان ماتم به پاکردن و در عزایشان گریستن.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم افزود: برپا کردن سوگواری در ایام رحلت و شهادت معصومین(ع)، زنده نگهداشتن نام و یاد و خاطره و تعالیم آن پاکمردان الهی است که، آثار و برکات این احیاگری و تعظیم شعائر هم نیز به خود امت اسلام برمی گردد و از این رهگذر، عُلقه های دینی و پیوندهای عاطفی با اولیای دین استوارتر و دینداری و تعهّد و پاک زیستی شیعیان اهل بیت(ع) تقویت می شود.

 

وی بیان کرد: از شاخصه های تدین و ولایتمداری و محب اهل بیت(ع) بودن مردم شهرستان جهرم این است که همیشه در بحث اقامه عزداری و سوگواری و تجلیل و تکریم جایگاه رفیع و منیع اهل بیت(ع) سر آمد بوده و هستند. 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم با اشاره به اینکه امسال هم طبق سنوات گذشته برنامه های سوگواری شهادت رئیس مکتب فقه جعفری حضرت امام صادق(ع) به شکل گسترده در سطح شهرستان برگزار می شود، برگزاری مجلس عزا و توسل به ساحت مقدس امام صادق(ع) و سالگرد رحلت مجاهد نستوه حضرت آیت الله حاج سید حسین آیت اللهی، را از جمله این برنامه های برشمرد که روز دوشنبه همراه با نماز مغرب و عشا در حسینیه آیت الله آیت اللهی صورت می گیرد.

 

وی همچنین مراسم سینه زنی و حرکت دسته جات عزاداری با حضور هیئات مذهبی همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری را دیگر برنامه های این مناسبت عنوان کرد که روز سه شنبه ساعت ۹ صبح  همراه با قرآئت زیارت امام صادق(ع)، از مکان های مسجد بازار و مسجد مصلی به طرف چهار راه دفاع مقدس انجام می شود.

 

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اقامه سوگواری عزاداری در سطح مساجدشهرستان و هیئت های مذهبی نیز گفت: آیین سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی مهدی اکبری و سعید قانع نیز روز چهارشنبه همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهرا شهرک انقلاب برگزار می شود.

 

کد خبر 1266762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha