فرصتی که کانون ولایت عشق برای دوستی بچه‌ها با کتاب ایجاد کرده است

کانون فرهنگی هنری «ولایت عشق» با برنامه‌هایی همچون برپایی نشست‌های سیر مطالعاتی شهید مطهری، تشکیل هسته‌های ترویج کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی فرصت آشتی و دوستی بچه‌های مسجد با یار مهربان را فراهم کرده است.

حجت الاسلام «محمود دهقاندار»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری «ولایت عشق» در جوار مسجد سیدالشهدا(ع) در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: کانون «ولایت عشق» در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی برای گروه های سنی مختلف می کند که برگزاری مسابقه از کتاب «نیمه پنهان» با موضوع زندگینامه شهید ابراهیم هادی و کتاب «شیوه های دعوت به نماز» از جمله آنها است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت عشق مسجد سیدالشهدا(ع) (واقع در شهرستان ماهدشت استان البرز) برگزاری سلسله جلسات سیر مطالعاتی شهید مطهری را یکی از برنامه های این کانون برشمرد و افزود: این جلسات و حلقه های کتابخوانی با هدف معرفی آثار و کتب شهید مطهری برای مخاطبان نوجوان و جوان برگزار می شود.

 


 

فعالیت سه کتابخانه باز

حجت الاسلام دهقاندار با اشاره به فعالیت سه کتابخانه باز ویژه برادران، خواهران و بانوان در شبستان مسجد سیدالشهدا(ع) گفت: در کتابخانه باز مسجد کتاب های مختلف فرهنگی و مذهبی برای گروه های سنی مختلف تهیه شده که خوشبختانه با استقبال گسترده مخاطبان روبرو است. ضمن اینکه در کانون با تشکیل هسته های ترویج کتاب در حوزه کتابخوانی تلاش کرده ایم که نوجوانان و جوانان را به مطالعه هدفمند و اثرگذار دعوت کنیم.

 

 

 

 

 

وی برگزاری نشست هایی با موضوع انس با کتاب و تقدیر از اهل قلم را از دیگر رویکردهای کانون «ولایت عشق» در حوزه کتابخوانی نام برد و ابراز کرد: به مناسبت ماه ذی الحجه بنا داریم مسابقه کتابخوانی «قربان تا مباهله» برای گروه های سنی مختلف در نظر گرفته شده است تا از این طریق نوجوانان و جوانان با سیره و شخصیت امیرالمومنین امام علی(ع)  آشنا شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت عشق با اشاره به دیگر برنامه های کانون «ولایت عشق»، گفت: برگزاری حلقه های معرفتی به صورت هفتگی ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی حلقه های صالحین، آموزش مباحث اخلاقی، اجرای برنامه های قرآنی، مذهبی و هنری در رشته های مختلف از دیگر برنامه های این کانون است.

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام دهقاندار به کمک رسانی این کانون به اقشار محروم نیز اشاره و تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ خانواده محروم و کم برخوردار تحت پوشش خیریه کانون «ولایت عشق» هستند و با همکاری مجمع خیرین استان در محورهای پزشکی، بهداشتی، درمانی و معیشتی به آنها خدمت رسانی صورت می گیرد. همچنین، به دانش آموزان محروم در ایام شروع فصل تحصیلی بسته های نوشت افزار و لوازم التحریر اهدا می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1266777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha