سه هزار کردستانی به مراسم ارتحال امام در تهران اعزام می‌شوند

سردار حسینی گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل(ره) سه هزار نفر از استان کردستان به مرقد مطهر امام راحل در تهران اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سردار سید‌صادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در جلسه هماهنگی سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) و چهل و یکمین سالروز آزادسازی فتح خرمشهر، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و سالروز ارتحال امام راحل  در استان اظهار کرد: باید برنامه‌های مختلفی در گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل در استان کردستان برگزار شود.


وی با اشاره به اینکه چند سالی است بدلیل کرونا برنامه‌ اعزام زائر به مراسم ارتحال امام در تهران انجام نشده است، افزود: امسال سهمیه کردستان به تناسب جمعیت سه هزار نفر تعیین شده است.


فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: لازم است جلسات مختلفی برای اعزام زائران به مراسم ارتحال امام و مرقد مطهر ایشان در تهران برگزار شود تا حمل و نقل، اسکان، پذیرایی زائران  شخص شود.


سرهنگ شعبانی معاون هماهنگی سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: نیاز است برای گرامیداشت روزهای سوم و چهارم خرداد در استان ستادی تشکیل تا برنامه‌ریزی این ایام به درستی پیش برود و ادارات و نهادها در راستای برگزاری این برنامه‌ها مشارکت کنند.


وی با اشاره به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: در این راستا نیز قرار است اعزام زائر به حرم امام انجام شود که با هدف زنده نگه داشتن سیره امام و انا ردن نوجواان و جوانان با اندیشه‌های اما و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل انجام می‌گیرد.


سرهنگ شعبانی یادآور شد: برای اعزام زائران به مرقد مطهر امام باید کمیته‌های شش گانه در استان تدوین شود و در این راستا  کمیته امنیت، کمیته فرهنگی، کمیته پشتیبانی، کمیته بهداشت و درمان، کمیته مراسمات در استان تشکیل می‌شود.


وی اضافه کرد: براساس تقسیم بندی شهرستانی تعداد زائران بانه ۲۲۰ نفر، بیجار ۴۱۰، کامیاران ۳۰۰، دیواندره 210، سروآباد 200، سنندج 500 نفر،  سقز ۳۰۰ قروه 410، دهگلان ۱۵۰ نفر و مریوان ۳۰۰ نفراست.
در این جلسه ادارات حاضر در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای اعزام زائران پرداختند.

کد خبر 1266854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha