نگاه انسان دوستانه هلال احمر به نیازمندان مصداق واقعی عمل به دستورات الهی است

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه هلال احمر یک مامن برای نیازمندان و مساکین است گفت: نگاه انسان دوستانه اعضای این مجموعه به نیازمندان مصداق واقعی عمل به دستورات الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله جوادی آملی  امروز در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر و نماینده ولی فقیه در این جمعیت، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر می فرمایند:«اگر آب یا آتش طغیان کند و یک عده قیام کنند و جلوی طغیان آب یا آتش را بگیرند و نگذارند به حیات یا مال یا حیثیت کسی آسیب برسد، آنها اهل بهشت هستند»


این مرجع تقلید ادامه داد: این روایت خود یک قانون اساسی برای تشکیل هلال احمر است و چنین کسانی اهل بهشت هستند چراکه جان خودشان را تقدیم نظام و مردم می کنند.

 

وی با تقدیر از زحمات جمعیت هلال احمر، فعالیت در هلال احمر را بر پایه اصول الهی دانست و گفت: هلال احمر یک نهاد مردمی است که در راه خدمت به مردم هم از مال و هم از جان خود می گذرند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه هلال احمر یک مامن برای نیازمندان و مساکین است گفت: نگاه انسان دوستانه اعضای این مجموعه به نیازمندان مصداق واقعی عمل به دستورات الهی است.

 

وی با بیان اینکه اعضای این جمعیت با مال و جان خود، تلاش می کنند امنیت مردم را حفظ کنند، تاکید کرد: مطمئن باشید که هم خدا ناظر شماست و هم عمل شما پشتوانه دینی دارد.

 

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه بهترین نعمت، نعمت امنیت است افزود:  باید امنیت مردم در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مردم حفظ شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره کسانی که در حادثه پلاسکو و دیگر حوادث مشابه جان خود را از دست دادند، گفت: کار و فعالیت های هلال احمر، یک کار قابل تقدیراست چراکه هرجا مردم مضطرب می شوند با ورود هلال احمر همه آرام می شوند و ثواب این کار، ثواب مجاهدین فی سبیل الله است.

کد خبر 1266862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha